لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۶

استقبال باشنده‌های سانچارک از دوباره باز شدن راه مواصلاتی این ولسوالی


آرشیف، موقعیت ولایت سرپل در نقشه عمومی افغانستان
آرشیف، موقعیت ولایت سرپل در نقشه عمومی افغانستان

راه مواصلاتی ولسوالی سانچارک سرپل که از مدت‌ها به این‌سو در کنترول شورشیان طالبان قرار داشت با راه اندازی عملیات نیروهای مشترک امنیتی افغان دوباره باز گردید.

شماری از باشنده‌گان این ولسوالی که در ادارات دولتی کار می‌کنند در نتیجه مسدود شدن راه مواصلاتی این ولسوالی از شش ماه به این‌سو از این راه رفت و آمد کرده نمی‌توانستند، اما حالا آن‌ها از آغاز عملیات نیروهای امنیتی استقبال می‌کنند.

عبدالله باشندۀ بازار توگزار سانچارک که صبح امروز سه‌شنبه «۱۰ ثور ۱۳۹۸» توسط موتر شخصی از مرکز توگزار به شهر سرپل آمده‌است گفت، اگر عملیات آغاز نمی‌شد تا شش ماه دیگر در سانچارک باقی می‌ماند.

عبدالله از نیروهای امنیتی ستایش نموده گفت:

"ما از نیروهای امنیتی خود امروز خوش هستیم که راه مواصلاتی ما را باز نمودند و اگر نه معلوم نبود که این راه چه وقت باز می‌شد. ما امروز بدون خوف و خطر از این راه گذشتیم. خدا کند که برای دایم این راه باز باشد."

ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل امروز سه‌شنبه به رادیو آزادی گفت عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان که بعد از ظهر روز گذشته جهت بازپسگیری برخی مناطق از دست رفته از چندین استقامت آغاز گردید تا فعلاً موفقانه به پیش می‌رود.

امانی می‌گوید در جریان این عملیات روستاهای بازارباشی، پل دوآبه و ارچتو دوباره از سوی نیروهای امنیتی تصرف گردیده و به شورشیان طالب تلفات سنگین وارد شده‌است.

آرشیف، ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل
آرشیف، ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل

امانی در مورد آمار دقیق تلفات طالبان معلومات نداد، اما افزود:

"برای فعلاً راه ولسوالی سانچارک باز شده و تهدید بلند امنیتی مرکز ولسوالی هم رفع شده و به زودی به‌خاطر پاکسازی تمام مناطق این ولسوالی عملیات عمومی ما نیز آغاز خواهد شد."

اما طالبان تا کنون در مورد تلفات‌شان در این عملیات با رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

نقیب‌الله دقیق ولسوال سانچارک از خط اول نبرد به رادیو آزادی گفت، مسئولیت سوق و اداره این عملیات را هیئت اعزامی وزارت دفاع، امور داخله و امنیت ملی مرکز به عهده دارند.

ولسوال سانچارک می‌گوید طالبان از روز گذشته به این طرف با اندک مقاومت در مقابل نیروهای امنیتی، مجبور به ترک روستاها شده‌اند.

وی افزود:

"امروز بخیر نیروهای ما حمایه هوایی می‌شوند، عملیات ادامه دارد. بزودی قریه‌های تیبیر، تغی خواجه و شش قریه دیگر را که در استقامت غرب ولسوالی سانچارک از مدت شش ماه می‌شود به دست طالبان است، دوباره آزاد خواهیم ساخت."

ولسوالی سانچارک که در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق مرکز ولایت سرپل موقعیت دارد از یکسال به این‌سو زیر تهدید بلند امنیتی است.

ولسوالی کوهستانات که در همسایه‌گی با ولسوالی سانچارک قرار دارد، به‌گفته مسئولان، مدت سه سال می‌شود در کنترول طالبان قرار داشته و فعلاً سوق و اداره شورشیان از آنجا صورت می‌گیرد.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG