لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۳

آتش‌سوزی در مزارشریف حدود دو میلیون دالر به تاجران خساره وارد کرده است


آتش‌سوزی در یک مارکیت تجارتی در مزارشریف. May 17 2019
آتش‌سوزی در یک مارکیت تجارتی در مزارشریف. May 17 2019

مقامات محلی در بلخ می‌گویند که در اثر آتش‌سوزی روز گذشته در یک مارکیت تجارتی "بنجاره" در شهر مزارشریف حدود دو میلیون دالر به تجار و دکانداران در این مارکیت خساره وارد شده‌است.

منیر فرهاد سخنگوی والی بلخ به رادیو آزادی گفت که این آتش‌سوزی بعد ظهر روز جمعه در ساحه غوربندی شهر مزارشریف در مارکیت تجارتی ثمر رخ داد که در آثر آن ده‌ها دکان طعمه حریق شدند.

وی در رابطه به خسارات ناشی از این آتش‌سوزی گفت:

"در آتش‌سوزی که در مارکیت ثمر در مزارشریف روز گذشته رخ داد نظر به معلومات حدود دو میلیون دالر خساره به تاجران وارد شده است."

داکتر نور محمد فیض رئیس شفاخانه حوزوی بلخ می‌گویند که به شمول یک زن سه فرد ملکی دیگر از محل آتش‌سوزی به شفاخانه انتقال یافته اند که وضعیت صحی شان خوب است.

در همین حال عادل شاه عادل سخنگوی پولیس بلخ می‌گوید که تا هنوز علت اساسی این آتش‌سوزی در مارکیت تجارتی ثمر روشن نیست، اما اطفائیه به موقع قادر به مهار آتش‌سوزی شد.

به گفته وی، تحقیقات پولیس در رابطه به چگونگی وقوع حادثه تا هنوز نهایی نشده است.

آقای عادل گفت که به دلیل موجودیت موانع در اطراف مارکیت تجارتی ثمر ماموران اطفائیه حین خاموش کردن آتش‌سوزی با مشکلات همراه بودند، اما با آنهم اموال زیاد تجارتی را از محل آتش‌سوزی بیرون کردند.

وی گفت، در این آتش‌سوزی سه تن از کارمندان اطفائیه نیز مجروح شدند.

آقای عادل گفت:

" آتش به موقع خاموش شد، اما به دلیل مشکلات فنی که وجود داشت سه تن از مامورین پولیس ضد آتش مجروح شدند. تا هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست، تحقیقات جریان دارد."

مارکیت ثمر در ساحه غوربندی شهر مزارشریف در مربوطات حوزه دوم امنیتی قرار دارد که یکی از ساحات مهم تجارتی مزارشریف به حساب می‌رود.

در اطراف این مارکیت تجارتی علاوه بر دکاکین بنجاره، دست فروشان، دکان‌های تکه فروشی و مارکیت قالین نیز وجود دارد که به آنان آسیب نرسیده‌است.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG