لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۸

رئیس جمهور غنی به اظهارات گلبدین حکمتیار، واکنش نشان داد


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در واکنش به اظهارات رهبر حزب اسلامی دربارۀ نیروهای امنیتی می‌گوید که همه این نیروها رضاکار هستند.

آقای غنی که رئیس نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم است، در یک همایش انتخاباتی می‌گوید تمامی نیروهای امنیتی بدون هیچ گونه اجبار و به رضایت خود به صفوف نیروهای امنیتی پیوسته‌اند.

با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بازار کارزارهای انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری نیز گرم‌تر شده است و آنان هر روز در تلاش‌اند تا حمایت جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و مردمی بیشتری را جلب کنند.

روند سبز افغانستان، به رهبری امرالله صالح، معاون نخست دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز به روز دوشنبه حمایت‌اش را از این دستۀ انتخاباتی اعلام کرد.

امرالله صالح، رهبر روند سبز و معاون نخست دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز
امرالله صالح، رهبر روند سبز و معاون نخست دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز

در این همایش انتخاباتی که در خیمۀ لویه جرگه در کابل برگزار شد، محمد اشرف غنی رئیس دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز، بخشی از برنامه‌های انتخاباتی‌ خود را توضیح داد.

آقای غنی در واکنش به سخنان گلبدین حکمتیار، نامزد ریاست جمهوری که گفته بود، نیروهای امنیتی کشور به تقدس جنگ جاری باور ندارند و به دلیل فقر و بی‌کاری به صفوف نیروهای امنیتی پیوسته‌اند، گفت که نیروهای امنیتی رضاکار هستند و بدون هیچ گونه جبری به صفوف نیروهای امنیتی پیوسته اند.

او افزود: "هر کدام از خواهرها و برادرهایتان که در قوای امنیتی و دفاعی افغانستان است، رضاکار است. کدام کس را کسی مجبور ساخته؟ هر کسی که به قوای امنیتی و دفاعی افتخار نمی‌کند، این خاک را درک نمی‌کند، قربانی این خاک را درک نمی‌کند، عزت و احترام خون شهدای ما را درک نمی‌کند."

از سوی دیگر، میرزا محمد یارمند، کارشناس مسائل امنیتی به رادیوی آزادی گفت که استخدام نیروهای امنیتی داوطلبانه است و دولت افغانستان مانند دیگر دولت‌ها به نیروهای امنیتی حقوق می‌پردازد.

نیروهای امنیتی افغان در حین عملیات نظامی
نیروهای امنیتی افغان در حین عملیات نظامی

او در ادامه گفت: "دولت مکلف است که معاش او را بپردازد. این‌جا ما نمی‌توانیم که بگوییم که آن‌ها اجیر هستند یا انگیزه ندارند. حالا آن‌ها اگر انگیزه ندارند، پس چرا جنگ می‌کنند؟ جنگ را انگیزه می‌کند. بر این اساس من موافق نیستم که اردوی ما اردوی اجیر باشد. اردو ای باشد که به دلیل فقر تن داده باشند به وظیفۀ مقدس اصلی."

قرار است که انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم ماه میزان سال جاری خورشیدی برگزار شود و مردم در این روز در ۴۹۴۲ مرکز رأی دهی به پای صندوق های رأی بروند.

XS
SM
MD
LG