لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۴

استارز اند استرایپس: جنرال میلی به جنگ افغانستان پاسخ عاطفی ارائه کرد


برخی از روزنامه‌های جهان به واکنش‌ها در مورد انتشار گزارش طولانی زیر نام اوراق افغانستان که این روزها سر و صدا ایجاد کرده پرداخته اند.

  • ملیتری تایمز

ملیتری تایمز گفته است، مارک میلی رئیس ستاد مشترک لوی درستیزان امریکا به تازگی گفته است، قربانی نیروهای امریکایی در افغانستان بی‌جای نبوده است.

جنرال میلی این را در پاسخ به سؤالی در مورد گزارش اوراق افغانستان به روز جمعه گفت.

به تازگی، واشنگتن پست گزارش داد که به خزانۀ از اسناد محرمانه دست یافته که به اساس آن به مردم امریکا در مورد جنگ این کشور در افغانستان معلومات گمراه کننده داده شده. روزنامه گزارشش را "اوراق افغانستان نام" گذاشته است.

اما در ادامه آمده که جنرال میلی گفته است که ادعاها در مورد اینکه در جریان جنگ هجده ساله به گونۀ هماهنگ دروغ گفته شده باشد، نادرست است.

جنرال میلی گفته است، در موجودیت صدها دیپلومات، مقام‌های نظامی و شماری زیادی از مأموران استخباراتی، نمی‌شود چیزی را پنهان کرد.

  • استارز اند استرایپس

روزنامۀ استارز اند استرایپس نیز به همین موضوع پرداخته با این عنوان: جنرال میلی به جنگ افغانستان پاسخ عاطفی ارائه کرد.

در بخشی از آن آمده که در گزارش روزنامۀ واشنگتن پست از وجود توطئۀ یا دروغ هماهنگ چیزی گفته نشده، بلکه در آن آمده که مقام‌های ارشد اظهارات خوشبینانۀ کرده اند که می‌دانستند نادرست است و اینکه شواهد انکار ناپذیر در مورد نابردنی بودن جنگ را پنهان کرده بودند.

  • واشنگتن تایمز

رهبران پنتاگون دیدگاه منفی جنگ در "اوراق افغانستان" را رد کردند، عنوانِ مقاله‌ای است که در روزنامۀ واشنگتن تایمز منتشر شده.

در ادامه آمده است که مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد لوی درستیزان ایالات متحده به تازگی در نشست خبری مشترک گزارش هایی را رد کرده اند که به اساس آن مقام‌های نظامی و حکومتی امریکا به مردم در بارۀ جنگ افغانستان معلومات گمراه کننده داده اند.

واشنگتن تایمز جنگ هجده ساله در افغانستان را طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده در طول تاریخ این کشور خوانده اما در ادامه گفته که حکومت تحت حمایت امریکا در افغانستان هنوز در زمینه‌های بازسازی اقتصاد و نیز مهار شورشگری طالبان با مشکل روبه‌رو است.

XS
SM
MD
LG