لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۴

وال استریت ژورنال: ایالات متحده با ظهور داعش در افغانستان مبارزه می‌کند


شماری از روزنامه‌های جهان
شماری از روزنامه‌های جهان
  • هِل

نشریۀ امریکایی هِل مقاله‌ای در مورد افغانستان چاپ کرده است که عنوان دارد: "راهکار ترمپ در افغانستان در گام نخست بهترین فرصت برای یافتن راه حل جنگ است."

مقاله‌نویس به بحث‌ها در مورد کاهش تا به چهار هزار سرباز امریکایی در افغانستان پرداخته و در کل هدف اصلی مأموریت ایالات متحده در این کشور را شرح داده.

در ادامه به نقش بازیگران منطقه‌ای در منازعۀ روان در افغانستان هم پرداخته شده. مثلاً؛ مقاله‌نویس به نقل از مقام‌های ارشد نظامی ایالات متحده گفته که پاکستان، روسیه، ایران و چین موانعی را برسر راه تلاش‌های ایالات متحده و متحدانش در افغانستان ایجاد کرده اند.

مقام‌های امریکایی در گذشته همواره از ذی‌نفعان منطقه‌ای خواسته اند که در افغانستان نقش سازنده بازی کنند.

مقاله‌نویس گفته حتٰی اگر ایالات متحده از راه دیپلوماتیک با طالبان به توافق دست یابد، باید این اطمینان حاصل شود که افغانستان دیگر هرگز به پناهگاه امن برای دهشت‌افگنان مبدل نمی‌شود.

  • وال استریت ژورنال

"ایالات متحده با ظهور دولت اسلامی (داعش) در افغانستان مبارزه می‌کند" عنوان مقاله‌ای است که در روزنامۀ امریکایی وال استریت ژورنال نشر شده.

در مقاله به نقل از گزارش ماه جون وزارت دفاع امریکا آمده که شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی در افغانستان با داشتن تا به دو هزار جنگجوی در تلاش هدف قرار دادن غرب است.

در ادامه می‌خوانیم که باوصف ضعیف شدن این گروه در افغانستان، هنوز شاخۀ خراسان از بین نرفته و تهدیدش همچنان پابرجاست.

مقاله‌نویس به نقل از مقام‌های نظامی و مبارزه با تروریزم ایالات متحده گفته که به این خاطر نگران هستند که بسیاری از جنگجویان گروه دولت اسلامی از ساحات اطراف ازبیکستان آمده اند که از لحاظ تعداد بیشتر از هر مکان دیگری بیرون از حوزۀ شرق میانه بوده است.

XS
SM
MD
LG