لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۷

اندپندنت فارسی: کاهش خشونت از سوی گروه طالبان پیشنهاد شده‌است


آرشیف، شماری از روزنامه های جهان
آرشیف، شماری از روزنامه های جهان
  • فارن پالیسی

نشریه امریکایی فارن پالیسی مقالۀ را در مورد سرنوشت پناهجویان افغان در ترکیه به نشر رسانده و در قسمتی از آن می‌نویسد شماری افغان‌هایی‌که منتظر صدور اسناد اقامۀ‌شان در ترکیه هستند، به ۱۷۰ هزار رسیده‌است.

به نوشتۀ نشریه فارن پالیسی، از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۹ میلادی حدود ۵۰۰ هزار افغان که به‌طور غیر قانونی وارد ترکیه شده، دستگیر شده‌اند.

نشریه فارن پالیسی در ادامه می‌نویسد، جنگ افغانستان اکنون وارد پنجمین دهه خود شده که طولانی‌ترین جنگ در جهان به حساب می‌رود و هنوز علایم از پایان این جنگ به مشاهده نمی‌رسد.

فارن پالیسی بر اساس گزارش سازمان ملل‌متحد می‌نویسد، از ماه جنوری تا ماه سپتمبر سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۵۶۳ غیر نظامی به شمول ۸۹۲ زن و کودک، در افغانستان کشته شده‌اند.

سالانه صد‌ها هزار افغان به‌خاطر جنگ و نا آرامی‌ها به هدف زندگی آرام وارد اروپا و دیگر کشور‌های غربی می‌شوند.

در ادامۀ مقاله فارن پالیسی آمده است که ترکیه به غیر از محافظت کوتاه مدت از افغان‌ها، به آن‌ها پناهندگی نمی‌دهد.

به نوشتۀ نشریه فارن پالیسی، انقره با شهروندان سوریه و عراق هم این کار را می‌کند.

  • اندپندنت فارسی

روزنامه فارسی زبان اندپندنت چاپ بریتانیا مقالۀ را در بارۀ خواست حکومت افغانستان به نشر رساند که به جای کاهش خشونت، به برقراری آتش‌بس تأکید می‌کند.

فرهاد نوری نویسندۀ مقاله می‌گوید، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در هفته گذشته در دیدار با شماری از خبرنگاران در داووس سویس، در رابطه به تأکید گروه طالبان بر کاهش خشونت‌ها برای آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی گفته است: "اعلام کاهش خشونت‌ها از طرف نمایندگان گروه طالبان، نتیجه‌ای ندارد. برای آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی، باید آتش‌بس سراسری برقرار شود."

به‌گفته آقای نوری، آتش‌بس، تعهد واقعی شهروندان افغانستان برای یک مذاکرات سیاسی بوده و مسیر اصلی رسیدن به صلح واقعی در این کشور است.

به نوشتۀ روزنامۀ اندپندنت، کاهش خشونت در افغانستان از سوی گروه طالبان پیشنهاد شده‌است.

در مقالۀ روزنامه فارسی اندپندنت آمده که موضوع کاهش خشونت‌ و برقراری آتش‌بس، هفته‌هاست که میان امریکا، طالبان و حکومت افغانستان مورد بحث است.

اما اندپندنت در ادامه می‌نویسد، حکومت افغانستان، از روز نخست تأکید دارد که مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان بدون آتش‌بس ممکن نیست.

این در حالی‌ست که به باور نویسنده نمایندگان طالبان به تازگی گفته‌اند که مذاکرات صلح به مرحله اساس رسیده‌است، اما محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، مانع اصلی رسیدن این کشور به صلح است.

XS
SM
MD
LG