لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۵

مقام‌های کندهار: ادامه جنگ بحران بشری به بار خواهد آورد


آرشیف، بیجا شده های داخلی در ولایت کندهار
آرشیف، بیجا شده های داخلی در ولایت کندهار

حدود ۱۷ هزار خانواده در ولسوالی‌های، ارغنداب، ژیری، پنجوایی و دند کندهار بیجا شده اند.

دوست محمد نایاب رئیس امور مهاجرین و عودت کنندگان ولایت کندهار به رادیو آزادی گفت که هفت هزار خانواده به شهر کندهار آمده اند و حدود ده هزار خانوار دیگر در جا‌های امن‌تر در این ولسوالی جابجا شده اند: "تا حالا ریاست امور مهاجرین کندهار در حدود دو هزار و دو صد خانواده را از کمک‌های مختلف النوع مستفید ساخته و سروی‌های ما به شکل دوامدار همه روزه جریان دارد تا بتوانیم که در وقت نزدیک به تمام ایشان رسیدگی کنیم."

آقای نایاب می‌افزاید که این کمک‌ها شامل بسته‌های معیاری مواد غذایی و غیرغذایی چون خیمه‌ها بوده و حتی کمک نقدی هم صورت گرفته است.

او گفت که با بیجا شدگانی که در ناحیه‌های پانزده گانۀ شهر مسکن گزین شده اند از طریق کمک مالی موسسات رسیدگی می‌شود و با کسانی که در داخل ولسوالی‌ها بیجا شده اند کمک از سوی دولت در چوکات مبارزه با حوادث طبیعی صورت می‌گیرد.

آقای نایاب گفت که به خانواده‌هایی که به مناطق زیر نفوذ مخالفین مسلح رفته اند هم کمک رسانده می‌شود و سازمان غذایی جهان در این بخش نقش کلیدی دارد.

آرشیف، توزیع کمک به بیجا شده های داخلی در کندهار
آرشیف، توزیع کمک به بیجا شده های داخلی در کندهار

از سوی دیگر سردار محمد بارانی رئیس ادارۀ مبارزه با حوادث طبیعی به آژانس خبررسانی فرانسه گفته که با ادامۀ جنگ در برخی مناطق امکان وقوع یک بحران بشری را پیش‌بینی می‌کند.

اکثر بیجا شدگان از سرمای زمستان شکایت دارند.

با ادامۀ گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان در قطر جنگ و خشونت در افغانستان شدت اختیار کرده است.

دور دوم این گفت‌وگو‌ها بعد از یک وقفۀ بیست روزه چهارشنبه (۱۷ جدی) آغاز شد.

در حالیکه حکومت افغانستان بر اولویت آتش‌بس چون یک گام اعتماد سازی تاکید می‌کند، طالبان گفته اند که آتش‌بس یکی از موضوعات مورد بحث در مذاکرات است و نخست باید علت‌های جنگ بررسی شوند.

XS
SM
MD
LG