لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۱

وزیر داخله افغانستان: طالبان برای جنگ در بهار آینده آمادگی می‌گیرند


آرشیف، شماری از جنگجویان گروه طالبان در ولایت ننگرهار
آرشیف، شماری از جنگجویان گروه طالبان در ولایت ننگرهار

مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان روز یکشنبه (۱۷ حوت) در کابل به خبرنگاران گفت که طالبان به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند و برای جنگ آمادگی می‌گیرند.

آقای اندرابی می‌گوید طالبان مانند سال گذشته قادر به انجام کاری در سال آینده نخواهند بود و دست‌آوردی نخواهند داشت: "تمام اطلاعات ما نشان می‌دهد که طالبان برای بهار سال آینده آماده می‌شوند. طالبان در تلاش اند تا تعیینات داشته باشند، تجهیزات خود را بدست آورند و جنگ را آغاز کنند، اما ما امیدواریم که طالبان راه صلح و مردم را انتخاب کنند و کشتار را متوقف کنند."

وزیر داخله می‌گوید پس از اصلاحات عمیق در نهادهای امنیتی افغانستان روحیه جنگ در مقایسه به گذشته قوی شده است.

طالبان به رادیو آزادی گفتند که به صلح متعهد هستند، اما آماده هستند تا در برابر هر کسی که روند صلح را مختل کند، اقدام جدی کنند.

مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان
مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی این گروه گفت که اقدام نظامی از سوی این گروه تصمیم نهایی است.

در همین حال، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت افغانستان با اشاره به خشونت در ماه‌های اخیر گفت كه شمار رویدادهای خشونت در كابل در دو هفته گذشته به میزان قابل توجهی كاهش یافته است.

او افزود: "با اقداماتی که نهادهای امنیتی در دو هفته گذشته انجام داده اند، میزان خشونت را ۶۶ درصد کاهش داده و این پیشرفت با همکاری وزارت امور داخله و ریاست امنیت ملی حاصل شده و این تلاش‌ها همچنان ادامه خواهند داشت."

آقای محب گفت که نیروهای امنیتی در سال‌های پسین خستگی ناپذیر کار کرده اند که باعث کاهش جنایت‌ها نه تنها در کابل بلکه در دیگر ولایت‌ها شده است.

آقای محب در حالی از کاهش خشونت‌ها در کشور سخن می‌گوید که امروز انفجاری در کابل جان یک تن را گرفت و چهار تن دیگر در آن زخمی شدند.

پولیس کابل می‌گوید این رویداد برخاسته از انفجار ماین مقناطسی در ناحیه ۱۹ شهر کابل رخ داد.

XS
SM
MD
LG