لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۶

کمیسیون مبارزه با فساد اداری پرداخت معاشات ۱۲۷ مقام دولتی را به تعلیق درآورد


نشست خبری مقامات کمیسیون مبارزه با فساد اداری در کابل. April 07 2021
نشست خبری مقامات کمیسیون مبارزه با فساد اداری در کابل. April 07 2021

کمیسیون مبارزه با فساد اداری افغانستان اعلام کرده که پرداخت معاشات ۱۲۷ مقام دولتی به دلیل ابهام در ثبت دارایی‌های شان تعلیق شده است.

عبدالقیوم نظامی، رئیس این کمیسیون، روز چهارشنبه (۱۸ حمل) با ارائه گزارش سه‌ماهه این کمیسیون در کنفرانس خبری در کابل گفت که این مقام‌ها در فورم ثبت دارایی خود معلومات گمراه‌کننده درج کرده بودند و حاضر نشدند برای رفع این ابهام‌ها توضیح دهند.

عبدالقیوم نظامی، رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری افغانستان
عبدالقیوم نظامی، رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری افغانستان

آقای نظامی افزود که دوسیه سه مقام بلندپایه برای بررسی بیشتر به لوی سارنوالی فرستاده شده است: "اداره ثبت و دارایی‌های کمیسیون ۵۰۲۰۰ فورم دارایی را ثبت کرده. ۳۶۵ فورم بررسی ابتدایی شده. ۶۵۰ فورم بررسی‌هایش در حال تکمیل شدن است. دوسیه سه مقام بلندرتبه به سبب معلومات گمراه‌کننده به لوی سارنوالی فرستاده شده. معاش و امتیازات ۱۲۷ مقام تعلیق شده است و بررسی‌های ما بیشتر در این باره ادامه دارد."

آقای نظامی از این مقام‌ها نام نبرد، اما هشدار داد هر مقامی که در بیرون و یا داخل کشور حاضر به ثبت دارایی‌های خود نشود یا دارایی‌های غیرقانونی خود را به حساب دولت باز نگرداند، این کمیسیون از تمامی امکانات قانونی برای کشاندن آنان به پای میز محاکمه کار خواهد گرفت.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان
جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی در این باره به رادیو آزادی چنین گفت: "قضایای که از جانب کمیسیون مبارزه با فساد‌ اداری مواصلت ورزیده مورد تعقیب، تحقیق و بررسی قرار گرفته پیرامون تعدادی از آن قضایا تصمیم اتخاذ و تعدادی هم تحت کار لوی سارنوالی قرار دارد پس از ختم بررسی‌ها جزئیات آن با مردم شریک ساخته خواهد شد."

مقام‌های کمیسیون مبارزه با فساد اداری ‌می‌گویند که دوسیه‌های در باره انتقال غیرقانونی پول، طلا و اسناد بهادار از میدان هوایی بین‌المللی کابل هم در این کمیسیون در دست بررسی است.

این کمیسیون در سه ماه نخست امسال ۴۷ شکایت در باره فساد اداری نیز ثبت کرده است.

این کمیسیون می‌گوید اگر دریابد که در یک نهاد و یا وزارت فساد صورت گرفته، نه تنها عوامل فساد بلکه مسئولان این نهادها را هم در مقام پاسخگویی قرار خواهد داد.

XS
SM
MD
LG