لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۷

'در اثر صدها عملیات علیه طالبان، تلفات سنگینی به این گروه وارد شده است'


شماری از نیروهای امنیتی در افغانستان
شماری از نیروهای امنیتی در افغانستان

سخنگوی نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان گفته که اخیراً در اثر صدها عملیات علیه طالبان در هفت ولایت، تلفات سنگینی به این گروه وارد شده است.

سخنگوی مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با اشاره به گسترش دامنه جنگ در این کشور تأکید کرده که نیروهای امنیتی در هر حالت از افغانستان دفاع خواهند کرد.

اجمل عمر شینواری به روز چهارشنبه در یک نشست خبری‌ در کابل گفت که در روزهای اخیر در اثر عملیات نیروهای امنیتی، تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

اجمل عمر شینواری سخنگوی مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان
اجمل عمر شینواری سخنگوی مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان

آقای شینواری افزود: "نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در این اواخر به گونۀ مجموعی ۲۷۸ عملیات مشترک، مستقل، هوایی، تصفیه‌ای، ویژه و گرفتاری را در هفت ولایت راه‌اندازی کردند. در نتیجه، ۲ هزار و ۳۶۷ طالب کشته، یک‌هزار و ۴۱۲ طالب دیگر زخمی شدند. به شمول ۸ عضو گروه داعش، ۱۸۲ تن دیگر بازداشت شدند. در این جریان ۲۸ هدف استراتژیک دشمن در ۱۱ ولایت کشته، زخمی و یا هم بازداشت شدند."

او از حمایت مردم، عالمان دینی، سیاستمداران، رهبران پیشین جهادی، فرماندهان و ماموریت حمایت قاطع جامعۀ جهانی از نیروهای امنیتی استقبال و تأکید کرد که حکومت آمادۀ صلح است، اما وظیفه و مسئولیت دارد که به گونۀ همه‌جانبه از کشور و مردم خود دفاع کند.

آقای شینواری همچنین گفت که نیروهای امنیتی افغان در مناطق مختلف ۱۶۵ حلقه ماین کارگذاری شده طالبان علیه نیروهای امنیتی و مردم جاسازی را کشف و خنثٰی کردند و همچنین ۱۴ ولسوالی از دست رفته را از طالبان پس گرفتند.

شماری از نیروهای امنیتی در افغانستان
شماری از نیروهای امنیتی در افغانستان

اما طالبان این ادعا را رد کرده‌اند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه در واکنش به اظهارات آقای شینواری به رادیوی آزادی گفت که در این اواخر مشخص شده که در این جنگ‌ها به کدام طرف تلفات و زیان بیشتر وارد شده است.

‎این در حالی است که جنگ در افغانستان نسبت به هر زمانی بیشتر شدت یافته و همه روزه تلفات زیادی به هر دو طرف در ولایت‌های مختلف وارد می‌شود.

XS
SM
MD
LG