لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۶

«ناتو به برخی از حوادث تلفات ملکی اعتراف کرده است»


خدمتگار
روزنامهء خدمتگار در مورد روند انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان تبصره کرده و نوشته است که برخی تحولات می تواند بالای این روند تاثیر بگذارد.

روزنامه در سرمقاله شماره امروز خود در ادامه گفته است که جنگ لیبیا می تواند روند انتقال مسوولیت های امنیتی را در کشور با مشکل دچار بسازد.

روزنامه گفته است که هدف امریکا و ناتو نیز خروج نیروهای شان از افغانستان و ایجاد تحول در شرق میانه است.

روزنامه تبصره یی هم در مورد سفر رییس جمهور کرزی به ایران به نشر رسانده و در مورد پیشنهاد ایجاد یک کمسیون مشترک میان دو کشور صحبت کرده است.

روزنامه پرسیده است که این کمسیون واقعاً چی مسایلی را حل خواهد کرد.

انیس
روزنامهء دولتی انیس در سرمقاله شماره امروز خود در مورد روند انتقال مسوولیت های امنیتی و صحبت ها در این خصوص خبر داده است.

این روزنامه گفته است که رییس جمهور کرزی این مساله را با وزیر جدید دفاع آلمان که به کابل سفر کرده است، نیز مورد بحث قرار داده است.

روزنامه در سرمقاله شماره امروز خود در مورد روند انکشاف معارف در افغانستان هم تبصره کرده و نوشته است که با وجود چالش های موجود در برابر معارف و آموزش در افغانستان، دولت در این زمینه دست آورد های چشمگیر داشته است.

اما روزنامه گفته است که غم ملیون ها تن از اطفالی نیز باید خورده شود که تا به حال از رفتن به مکتب محروم هستند.

افغان جرگه
روزنامهء افغان جرگه در مورد تلفات افراد ملکی در افغانستان تبصره کرده و نوشته است که ناتو به برخی از حوادث تلفات ملکی در افغانستان اعتراف کرده است.

این روزنامه در ادامه گفته است که در عملیات نیروهای بین المللی در افغانستان هنوز هم افراد غیر نظامی جان خود را از دست می دهند و راه حل به آن نیز پیدا نشده است.

روزنامه در سرمقالهء شماره امروز خود در مورد روند مسوولیت های امنیتی در افغانستان نیز تبصره کرده است.
این روزنامه گفته است که مناطقی که از سوی رییس جمهور کرزی برای آغاز این روند اعلان گردیده است، قبلاً مسوولیت های آن را نیروهای افغان به عهده دارند، اما سوال این جاست که در جا های دیگر نیروهای امنیتی افغان که با دشواری های مواجه اند، می توانند این روند را عملی کنند یا نه.

اراده
روزنامهء اراده گذشته از مسایل امنیتی و روند انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی به قوای افغان، در مورد محکمه اختصاصی انتخابات تبصره کرده است.

این روزنامه با اشاره به دو دور گفتگو های هیات اداری ولسی جرگه با رییس جمهور کرزی که تا اکنون نتیجه یی نداشته، نوشته است که آیا به روز سه شنبه این گفتگو ها می تواند کارساز باشد و کار محکمه را یک طرفه بسازد.

روزنامه در جای دیگر در مورد تامین ثبات در منطقه و نقش کشورهای منطقه در این راستا سخن زده است.

این روزنامه با اشاره به نشست سه جانبه رهبران افغانستان، ایران و تاجکستان نوشته است که تعهد این کشورها برای همکاری واقعی می تواند مشکلات را حل کند.


این روزنامه ها را برشنا نظری مرور کرده است.
XS
SM
MD
LG