لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۶

شاروالی کابل برنامه های جدید کاری اش را ارایه کرد


محمد یونس نواندیش شاروال کابل
محمد یونس نواندیش شاروال کابل
شاروالی کابل می خواهد در سال جاری به بازسازی سرک ها، ایجاد پارک های تفریحی و نظافت شهر، پروژه های مهم را آغاز نماید.

محمد یونس نواندیش شاروال کابل به روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری فعالیت های سال گذشته و پلان های سال جدید خود را مطرح نموده گفت که در سال جاری 40 کیلومتر سرک های شهر کابل را بازسازی نموده و سنگ فرش نمودن پیاده رو ها، ایجاد پارک های تفریحی، بازسازی جاهای مهم تاریخی و پاک کاری و سرسبزی شهر کابل از جمله پروژه های مهم این اداره می باشد.

بنابر اظهارات آقای نواندیش، 120 ملیون دالر نیاز است تا این پروژه ها تکمیل گردد.

وی در ادامه چنین گفت:
« در سال جاری ما برنامه های زیاد را روی دست داریم. در قدم اول به خاطر این که برای یک شهر که در آن بیشتر از 5 ملیون نفر زنده گی می کنند خدمات درست شهری ارایه شده بتواند نیاز به یک ادارهء با ظرفیت می باشد. ما پروگرام را به نام ابتکار شهر کابل از کمک 120 ملیون دالری ادارهء انکشافی ایالات متحدهء امریکا ساخته ایم که یک بخش آن پروگرام ارتقای ظرفیت است. ما می خواهیم یک تعداد جوانان را تربیه کنیم تا این ها بتوانند به حیث کدر های شاروالی کابل در آینده ایفای وظیفه کنند.»

در همین حال شاروال کابل گفت، در سال جاری کار احداث باغ بین المللی که در ساحهء 176 جریب زمین در قسمت خیرخانه شهر کابل موقعیت خواهد داشت، آغاز گردیده است. وی از کشور های مختلف خواسته است تا مطابق به رسم و دستور کشور شان باغ را بازسازی و سرسبز نمایند.

آقای نواندیش در ادامهء صحبت های خود در مورد زمین های غضب شده اشاره نموده گفت، شاروالی کابل از غضب زمین های دولتی جلوگیری نموده است.
« ما هنوز به مرحلهء گرفتن زمین های غصب شده نرسیده ایم. کوشش داریم تا بعد از این زمین غصب نشود.»

شاوالی کابل در حالی از غضب زمین های دولتی صحبت می نماید که هفته گذشته کمسیون شکایات مشرانوجرگهء افغانستان شاروال کابل را متهم به بی توجهی به مشکلات مردم نموده و به همین دلیل این کمسیون شاروال کابل را به څارنوالی معرفی نموده است.

در همین حال مسوولین شاروالی کابل می گویند که در سال گذشته عواید شاروالی کابل افزایش یافته است و جهت بهبود فعالیت های خود، محصلین را که از پوهنتون های مختلف فارغ شده اند برای بهتر شدن فعالیت ها و خدمات بیشتر جذب خواهد کرد.


فرشته ندا
XS
SM
MD
LG