لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۸

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان از یک انفجار جان به سلامت برد


مولانا فضل الرحمان رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان
مولانا فضل الرحمان رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان
رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان مولانا فضل الرحمان یک بار دیگر از یک انفجار جان به سلامت برد، مقامات امنیتی در خیبر پشتونخوا می گویند: این حمله حوالی ظهر امروز در مربوطات چهار سده صورت گرفته است.

مقامات امنیتی در ایالت خیبر پښتونخوا می گویند: حملهء تازه که بالای کاروان موتر های مولانا فضل الرحمان رهبر جمعیت علمای اسلام صورت گرفت، موجب کشته و زخمی شدن ده ها تن گردید.
این حمله ظهر پنج شنبه در مربوطات ولسوالی چهار سده صورت گرفت. مقامات امنیتی از کشته شدن 9 تن و زخمی شدن 29 تن طی آن خبر دادند، اما مولانا فضل الرحمان به رسانه ها گفت که به وی و افراد تنظیم اش هیچ نوع صدمه نرسیده است.

به گفته مقامات امنیتی در این انفجار به شمول 3 افسر پولیس 9 تن کشته و 29 تن دیگر زخمی گردیده اند که بیشتر آنها افراد ملکی اند.

مقامات جمعیت علمای اسلام گفته اند که مولانا فضل الرحمان همراه با همراهانش به هدف اشتراک در یک جلسه وارد این منطقه گردیده بودند.

به قول اجمل خان مسوول امنیتی چهار سده این انفجار در جوار موتر مولانا بالای موتر پولیس که امنیت آنها را به عهده داشت صورت گرفته است که موتر مولانا نیز خسارمند گردیده است.

وی در رابطه به رادیو آزادی چنین گفت:
« جلسه مولانا در چهار سده صورت می گرفت، لذا کاروان موتر های وی از اینجا می گذشت که حمله صورت گرفت و پولیس که برای گرفتن امنیت در جوار موتر وی قرار داشت نیز کشته شد، تا اکنون اطلاع کشته شدن 9 تن به ما رسیده. اگر چه تدابیر امنیتی گرفته شده بود، اما این که این حمله چطور صورت گرفت، تحقیقات جریان دارد.»

این در حالیست که یک تن از افسران پولیس که از محل واقعه با رسانه ها صحبت می نمود این حادثه را حمله انتحاری خواند، وی در مورد گفت:
« بالای موتر پولیس فیر نیز صورت گرفت و از سوی دیگر از نشانه ها ظاهر می گردد که این انتحاری بوده چرا که هیچ علایم ماین کنار سرک دیده نمی شود.»

طی دو روز این دومین حمله است که بالای مولانا فضل الرحمان صورت گرفته است.

حملهء روز گذشته زمانی رخ داد که وی به سوی سوابی در حرکت بود. در حمله روز گذشته نیز به مولانا صدمه نرسیده بود، اما به قول مقامات امنیتی در آن 10 تن کشته و 20 تن دیگر زخمی گردیده بودند.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG