لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۴

یک نوجوان پاکستانی بعد از حمله ناکام انتحاری از کارش معذرت خواست


زیارت صوفی محل که حملات انتحاری صورت گرفته بود
زیارت صوفی محل که حملات انتحاری صورت گرفته بود
یک نوجوان پاکستانی که در یک ماموریت ناکام انتحاری در پاکستان اشتراک کرده بود در یک مصاحبهء از بستر شفاخانه از این کارش معذرت خواست.

این پسر که پولیس می گوید چهارده سال دارد زمانی دستگیر گردید که کمربند مواد انفجاری بسته در بدنش در حمله روز یکشنبه گذشته منفجر نگردید.

این نوجوان روز جمعه در مصاحبه اش گفته است که در نزدیکی سرحد افغانستان آموزش دیده و آموزگاران او در مورد حدود 400 پسر دیگر صحبت می کردند که برای انجام حملات انتحاری آموزش می بینند.

در حمله بر مقبره یکی از صوفیان بنام سلطان سخی سرور در دیره غازی خان دو تن از انتحار کنندگان توانستند مواد انفجاری را که حمل می کردند انفجار دهند. در این حمله حد اقل 44 تن کشته شدند. این پسر که مواد انفجاریش منفجر نشد، بعد از مدت کوتاه از این حادثه توسط پولیس دستگیر گردید.

وی در آغاز گفته بود از کرده اش پشیمان نیست. اما وی در مصاحبهء روز جمعه اش از خانواده های کسانی که کشته و زخمی شده اند خواهان عفو گردید.

این پسر گفته است هرگز نمی دانست که برادران مسلمان خود را آسیب می رساند و پس از آن که در انجام حمله انتحاری ناکام شد، متوجه این امر گردید.

وی گفته است خداوند برایش زنده گی جدید داده، اما از این اندوگین است که مردم از جمله اطفال بیگناه را کشته اند. این پسر گفته آموزگارانش وی را متقاعد ساخته بودند که بعد از مرگ به جنت خواهد رفت.

وی توسط یک محافظ مورد هدف قرار گرفت و در اثر زخم که برداشته بود دست چپ اش قطع گردیده است. وی در بستر شفاخانه در مصاحبه اش خود را عمر معرفی کرده است. در حالیکه پیش از این پولیس از او بنام فدا حسین یاد کرده بود.

وی گفته است که همراه با چهار پسر دیگر در شهرک میرعلی وزیرستان شمالی که در کنترول شورشیان قرار دارد آموزش دیده است.

با وجود فشار ایالات متحده امریکا اردوی پاکستان تا کنون در وزیرستان شمالی عملیات نکرده و می گوید که منابع کافی در اختیار ندارد.

از سال 2007 به این سو صد ها حمله انتحاری بر نهادهای حکومتی، نظامی و اهداف مربوط به کشورهای غربی در پاکستان صورت گرفته است. همچنین تندروان بخاطر تضاد که با طرق صوفیه دارند یک تعدادی از مزارهای آنها را نیز مورد حمله قرار داده اند.
XS
SM
MD
LG