لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۱

«شهر خوست افغانستان به یک مرکز ترانزیتی تبدیل خواهد شد»


جنرال اشفاق کیانی لوی درستیز اردوی پاکستان دیروز در مناطق قبایلی آغاز یک پروژه سرک سازی را افتتاح نمود که با تکمیل این سرک، شهر خوست افغانستان بیک مرکز ترانزیتی تبدیل خواهد شد. این پروژه از بنو تا غلام خان هشتاد کیلومتر طول دارد، از وزیرستان شمالی می گذرد و با مصرف 48 ملیون دالر امریکایی از طرف اردوی پاکستان ساخته می شود.

بنوشته روزنامه دان پاکستان، این سرک که در مدت هژده ماه تکمیل خواهد شد، مناطق دور افتاده وزیرستان شمالی را با سایر مناطق پاکستان وصل می نماید. لوی درستیز پاکستان گفت، این سرک یک مسیر مرکز تجارتی میان پاکستان و افغانستان را مهیا کرده و همچنان زمینه فرصت های متعدد را برای مردم وزیرستان می گشاید.

وزیرستان شمالی مرکز جهانی شبکه القاعده بوده و یکی از خطرناک ترین منطقه در کره زمین است. این منطقه در خارج از کنترول حکومت پاکستان قرار دارد. ایالات متحده امریکا از مدتی به این طرف بالای پاکستان فشار وارد می نماید تا وزیرستان شمالی را از وجود تروریستان و تندروان اسلامی پاک کند. اما حکومت پاکستان می گوید، همین اکنون 147000عسکر پاکستان در سرحدات میان پاکستان و افغانستان مستقر کرده که باین ترتیب اضافه ازین تعداد برای پاکستان مقدور نیست.

لوی درستیز پاکستان در یک بیانیه ای به رهبران قومی وزیرستان گفت، من از حمایت شما قدردانی می نمایم و از قربانی های شما در مبارزه علیه تروریزم تصدیق میدارم. لوی درستیز پاکستان همچنان در باره آوردن امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد و گفت، در برابر تهدید داخلی و خارجی از سر و مال مردم قبایل حمایت خواهم کرد.

وزیرستان شمالی مرکز القاعده و مرکز طالبان افغان است که همیشه مورد حمله طیارات بی پیلوط امریکایی قرار می گیرد. در سال گذشته تعداد حملات طیارات بی پیلوط امریکایی بالای این منطقه دو برابر بیشتر شد که در نتیجه آن 670 نفر کشته شدند. در سال 2009 میلادی در نتیجه 45 حمله هوایی طیارات امریکایی 240 نفر درین منطقه کشته شدند.
XS
SM
MD
LG