لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۹

«جنرال مک کرستال کدام کار نادرست را انجام نداده است»


جنرال مک کرستال قوماندان سابق نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان
جنرال مک کرستال قوماندان سابق نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان
وزارت دفاع امریکا در مورد اتهامات بالای جنرال مک کرستال قوماندان سابق نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان یک تحقیقات تازهء را انجام داده است.

بر اساس نتایج تحقیقات وزارت دفاع امریکا جنرال مک کرستال قوماندان سابق نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان کدام کار نادرست را انجام نداده است.
هم چنان در این تحقیقات بر واقیعت گزارش مجلهء رولینگ ستون که در مورد جنرال مک کرستال و همکارانش نشر شده بود، ابراز تردید شده است.

ادارهء تفتیش وزرات دفاع امریکا با یک تعداد شاهدان عینی صحبت کرده و دوسیهء تحقیق نظامی را دوباره مورد مطالعه و تدقیق قرار داده است. بعد از انجام تحقیقات این اداره مدارکی را که گویا جنرال مک کرستال و همکارانش از معیار های وزارت دفاع تخطی کرده اند، را ناکافی دانسته است.
اردو قبلاً گفته بود که جنرال مک کرستال و همکارانش در مورد مقامات عالیرتبهء ملکی اظهارات نادرست داشته اند.

ادارهء تفتیش وزرات دفاع معلوم کرده است که از همهء رویداد ها درست گزارش داده نشده، در برخی موارد شهود عینی وجود ندارد.

در جریان تحقیق این خبر تایید نشد که به نقل از منابع که از جریان جلسهء رییس جمهور اوباما با افسران عالیرتبهء نظامی اطلاع داشتند، گفته شده بود که گویا جنرال مک کرستال گفته است که رییس جمهور اوباما از گزارش وزارت دفاع ترسیده و ناراحت شده بود.

همچنان تحقیقات این خبر را نیز تایید نکرد که یک کارشناس ادعا کرده بود که رییس جمهور اوباما بعد از ملاقات خصوصی با جنرال مک کرستال بسیار مایوس به نظر می رسید.

ولی تحقیقات ادارهء تفتیش وزرات دفاع تایید می کند که جنرال مک کرستال و همکارانش در مورد ستراتیژی آن کشور در افغانستان با نظریات جو بایدن معاون رییس جمهور مخالفت کرده بودند.

در ماه جون سال 2010 جنرال مک کرستال بعد از آن که مجلهء رولینگ ستون براساس اظهارات موصوف و همکارنش گزارشی را نشر کرد، از وظیفه اش بر کنار شد و بعد هم تقاعد کرد.

بعد از نشر گزارش مجلهء رولینگ ستون، وزرات دفاع امریکا بر چگونه گی برخورد اردو با رسانه ها، دقت بیشتر را آغاز کرد.

هفتهء گذشته در جلسهء به مناسبت آغاز تلاش های تازه به خاطر مساعدت با خانواده های نظامیان امریکایی، بارک اوباما با جنرال متقاعد مک کرستال مقابل شده، با وی مصافحه کرد.
XS
SM
MD
LG