لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۶

افغانستان و پاکستان اهداف مشترک دارند، همکاری نزدیک به نفع هر دو کشور است


اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان می گوید، رییس جمهور حامد کرزی به ادمیرال مایک مولن لوی درستیز اردوی امریکا گفت که در مباحثات اخیر میان مقامات افغان و پاکستانی مسایل مطرح شد که باید افغانستان و امریکا در باره آن باهم گفتگو کنند.

ولی اعلامیه تفصیلات این را که چه موضوعات میان کابل و اسلام آباد در این اواخر مطرح شده که باید میان امریکا و افغانستان مورد گفتگو قرار گیرد ارایه نه می کند.

اعلامیه می افزاید که ادمیرال مایک مولن در باره نتایج مسافرت خود به پاکستان به رییس جمهور کرزی معلومات داد.

ادمیرال مایک مولن که بعد از بازدید اسلام آباد وارد کابل شد، بعد از مسافرت اخیر هیات رهبران ملکی و نظامی پاکستان به کابل گفته بود که افغانستان و پاکستان اهداف مشترک در مبارزه علیه تروریزم دارند و هرچند همکاری میان دو کشور وسیعتر باشد به همان اندازه نتایج آن به نفع هر دوکشور خواهد بود.

لوی درستیزاردوی امریکا شبکه حقانی را که گفته می شود مرکزیت آن در وزیرستان شمالی می باشد، یک تهدید بزرگ به نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان دانسته گفت که پاکستان باید برای از میان برداشتن این شبکه گام های جدی بردارد.

ادمیرال مایک مولن قبلاً در یک مصاحبه خود گفته بود که استخبارات آی اس آی پاکستان هنوز هم با شبکه حقانی ارتباط دارد. اما اردوی پاکستان این اتهامات را رد کرده تبلیغات منفی امریکا خواند.

اعلامیه ریاست جمهوری می افزاید، لوی درستیز اردوی امریکا به رییس جمهور افغانستان اطمینان داده است که واشنگتن متعهد همکاری دراز مدت با افغانستان بوده تلاش می کند تا در انتقال مسوولیت ها به افغانها، آشتی با مخالفین و تجهیز نیروهای افغان کمک کند.

به استناد اعلامیه ریاست جمهوری، رییس جمهور افغانستان به لوی درستیز اردوی امریکا گفته است که عملیات شبانه نیروهای بین المللی اهداف مشترک مبارزه علیه تروریزم را خسارمند می سازند.

اعلامیه به نقل قول رییس جمهور افغانستان منتشر ساخته که می گوید، در مرحله انتقال مسوولیت های امنیتی به نیروهای افغان باید، کمک های مالی با افغانستان ادامه یابد تا افغانستان به پای خود بایستد.

اعلامیه می افزاید که موضوع پولیس محلی نیز در این ملاقات رییس جمهور کرزی با لوی درستیز اردوی امریکایی مورد بحث قرار گرفت و رییس جمهور کرزی تاکید کرد که این نیروها باید در چوکات وزارت داخله فعالیت کنند تا جلو خطر ملیشه های خود سر در آینده گرفته شود.
XS
SM
MD
LG