لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۸

وزیر کار: ۳۳ معدنچی در انفجار معدن یورت گلستان ایران جان باختند


نمایی از تجمع مردم در اطراف معدن یورت آزادشهر
نمایی از تجمع مردم در اطراف معدن یورت آزادشهر

علی ربیعی، وزیر کار ایران، گفته است، ۳۳ معدنچی در انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر، جان باختند. وی همچنین از پیدا شدن جنازه ۲۱ کارگر معدن خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی با حضور در محل حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در این حادثه تمامی کارگران معدنی که محبوس شده بودند، جان خود را از دست دادند.

وی از تشکیل کمیته ای برای بررسی این حادثه خبر داده است.

پیش از این، مقام‌های محلی استان گلستان چهارشنبه شب اعلام کردند که اجساد ۲۱ معدنچی محبوس شده در معدن زمستان یورت آزادشهر از این محل خارج شده است.

صادقعلی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران گلستان، به خبرگزاری صداوسیما گفت: حدود ۳۵ نفر در حادثه انفجار در این معدن محبوس شدند که امدادگران، پیکر بی‌جان ۲۱ نفر را پیدا کردند.

رمضان بهرامی، رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم این خبر را تایید کرده و از مصدوم شدن ۶۹ نفر در این حادثه خبر داده است.

پیشتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران شمار افراد به‌دام افتاده در معدن ذغال‌سنگ «زمستان یورت» را ۳۵ نفر عنوان کرده بود که در عمق ۷۰۰ متری این معدن بر اثر وقوع انفجار و ریزش معدن محبوس شده‌اند.

علی ربیعی شامگاه چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت به خبرگزاری صدا و سیما گفته بود که علت وقوع انفجار و محبوس شدن کارگران در این معدن، اشتباه آنان برای روشن کردن لوکوموتیو حمل ذغال سنگ به شیوه باتری به باتری بوده است.

وی اظهار داشت: «در عمق ۷۰۰ متری این معدن ۱۳۰۰ متری، باتری لوکوموتیوی که ذغال سنگ را حمل می‌کرده است تمام می‌شود و برای نصب باتری جدید اشتباه می‌کنند و می‌خواهند این مشکل را به شیوه غلط باتری به باتری کردن برطرف کنند که متأسفانه این کار منجر به انفجار گاز انباشته در معدن می‌شود».

آقای ربیعی عصر چهارشنبه گزارش‌های ضدونقیض درباره تلفات احتمالی این حادثه رد کرده بود.

وی گفته بود: «در حال حاضر هیچ خبری مبنی بر کشته شدن افراد در این حادثه نداریم و کسی هم هیچ جنازه‌ای مشاهده نکرده است و ما تا به آنجا نرسیم نمی‌توانیم قضاوتی بکنیم».

به گفته وزیر کار ایران، ۱۲ نفر که در ابتدای وقوع حادثه برای نجات کارگران اقدام می‌کنند به خاطر انتشار گاز در آن مکان دچار مصدومیت تنفسی می‌شوند که وضعیت آنان پس از اعزام به بیمارستان اکنون نسبتا مناسب است.

علی ربیعی شمار افراد به‌دام افتاده را ۳۵ نفر اعلام کرده که ۲۶ نفر آنها کارگر معدن هستند و ۹ نفر نیز از افراد پیمانکار. به گفته وی، «از آنجا که این معدن افقی است، امکان کار و پیشروی در آن راحت‌تر است» و تاکنون «۴۰۰ متر پیشروی صورت گرفته است».

وزیر کار ایران همچنین ابراز امیدواری کرده بود که تا چند ساعت آینده کار تخلیه هوای مسموم معدن به پایان برسد و مرحله آواربرداری آغاز شود.

انفجار در معدن زمستان یورت ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه رخ داد. این معدن در آزادشهر استان گلستان واقع است.

گزارش صدا و سیما از انفجار معدن در آزادشهر، استان گلستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:07 0:00

XS
SM
MD
LG