لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۰

مبارزات انتخاباتی در پاکستان با موجی از انفجار های مرگبار جریان دارد


بیشتر انفجار ها در پاکستان، مبارزات انتخاباتی و کاندیدا ها را هدف قرار داده است
بیشتر انفجار ها در پاکستان، مبارزات انتخاباتی و کاندیدا ها را هدف قرار داده است

در نتیجه دو انفجار دیروز در پاکستان بشمول یک کاندید انتخابات پارلمانی بیش از سه صد تن کشته و زخمی شدند.

در یک هفته سه انفجار در مبارزات انتخاباتی در پاکستان، جان بیش از ۱۵۰ تن را گرفت و صد ها تن دیگر را زخمی ساخت.

بر اساس گزارش‌ها وضعیت برخی از زخمی‌های انفجارات دیروز که در منطقه مستنگ ایالت بلوچستان و جنوب ایالت خیبرپشتونخواه به وقوع پیوست وخیم است و بیم آن می‌رود که تلفات افزایش یابد.

وزارت داخله پاکستان کشته شدن سراج ریسانی نامزد حزب عوامی بلوچستان را در انفجار دیروز تأیید کرد.

از سوی دیگر اکرم درانی که از سوی حزب متحده مجلس عمل، اتحاد انتخاباتی گروه‌های مذهبی تندرو نامزد است، پس از حمله دیروز بالای کاروان موترهایش در ایالت خیبرپشتونخواه به خبرنگاران گفت که حکومت از احتمال وقوع این حمله هشدار داده بود.

پیش از این در حمله انتحاری که روز سه‌شنبه جلسه انتخاباتی حزب عوامی نشنل را در شهر پیشاور هدف قرار داد، به شمول هارون بلور نامزد این حزب، ۲۰ تن کشته و ۶۵ تن دیگر زخمی شدند.

طالبان پاکستانی مسئولیت حمله بالای جلسه انتخاباتی حزب عوامی نشنل را بدوش گرفته‌اند.

به تاریخ ۲۵ ماه جاری میلادی انتخابات پارلمانی در پاکستان برگزار می‌شود.

در یک تحول دیگر در پاکستان، نواز شریف صدراعظم پیشین و رهبر حزب مسلم لیگ و دخترش مریم نواز دیشب پس از آن که از لندن به میدان هوایی شهر لاهور رسیدند از سوی پولیس بازداشت شدند.

نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ شاخۀ نواز
نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ شاخۀ نواز

بر اساس گزارش‌ها، هزاران تن از طرفداران حزب مسلم لیگ شاخه نواز، برای پذیرایی از نواز شریف در نزدیکی میدان هوایی لاهور جمع شده بودند، اما نیرو های امنیتی پاکستان راه‌های مواصلاتی به میدان هوایی را مسدود کرده و به کسی اجازه رفتن به میدان را ندادند.

مریم نواز دختر نواز شریف چند روز پیش در یک نشست خبری در لندن گفت که در انتخابات آینده پارلمانی کشورش اشتراک می‌کند و با وجود فشارهای فراوان به مبارزات سیاسی اش دوام خواهد داد.

مریم نواز دختر نواز شریف
مریم نواز دختر نواز شریف

نواز شریف در ماه جولای سال گذشته میلادی توسط ستره محکمه پاکستان از پست صدارت آن کشور برکنار شد و در هفته گذشته به خاطر خریداری اپارتمان‌های مجلل در لندن، به ده سال حبس محکوم شد.

حزب مسلم لیگ شاخۀ نواز اتهام وارد کرده‌است که نیرو های پاکستانی چند صد تن از اعضای این حزب را در آستانه انتخابات دستگیر کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG