لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۳

افغانها در این اواخر کمتر به آسترالیا می روند


افغانها در این اواخر کمتر به آسترالیا می روند ولی در گذشته شماری زیادی از آنها از راه بحر خود را به آسترالیا میرساندند.

گزارش های متعددی از غرق شدن کشتی های حامل افغانها به آسترالیا منتشر شده بودند و ده ها افغان در این راه پُر خطر جان های شان را از دست دادند.

وزارت مهاجرین آسترالیا یک فلم را در مورد مهاجرت غیر قانونی به این کشور جدیداً تهیه کرده است. این فلم که "مسافرت" نام دارد در سه کشور یعنی افغانستان، مالیزیا و آسترالیا پُر شده است.

سال گذشته میلادی بیشترین مهاجرین جهان را اتباع سوریه تشکیل می داد و افغان ها دومین گروه بودند که به ممالک دیگر مهاجرت کرده اند. ولی قبل از آغاز جنگ سوریه در سه دهه گذشته، افغانها بیشترین تعداد مهاجرین جهان را تشکیل می دادند.

اکثر افغان هاییکه به آسترالیا پناه برده اند از راه خطرناک بحر گذشته اند. فلم مسافرت پُر از صحنه های تراژیدی است که در آن مهاجرین از بحر هند راهی راه دراز و پُر خطر به سوی آسترالیا می شوند.

تقاضای پناهندگی تقریباً تمام افغان هاییکه تا سال 2009 به آسترالیا رفته بودند، پذیرفته شده است. ولی آسترالیا شماری کمی از مهاجرین افغان را که در سال های اخیر به آن کشور رفته اند، پذیرفته است.

این کشور محدودیت های را در قوانین پذیرش مهاجرین وضع نموده و اغلباً با افغانها به حیث مهاجر اقتصادی برخورد می کند.

با مشکل شدن پذیرش افغانها در آسترالیا، افغانهای مهاجر در سال 2015 بیشتر به کشورهای اروپایی رو آورده و شماری زیادی از آنها که راهی اروپا بودند در بحیره مدیترانه غرق شدند.

وزارت مهاجرین آسترالیا که بالای فلم جدید مسافرت 6 میلیون دالر مصرف کرده است می گوید، هدف تهیه این فلم جلوگیری از سفر خطرناک مهاجرین به آسترالیا از راه بحر بوده و می خواهد به مردم بفهماند که مهاجرت به آسترالیا ارزش پذیرفتن این همه خطر را ندارد.

گزارش: زرغونه منگل

XS
SM
MD
LG