لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۴

کارتر: با پاکستان و افغانستان برای نابودی تروریزم کار می‌کنیم


وزیر دفاع امریکا در سفر اش به کابل باری دیگر در زمینه مبارزه با تروریزم پیام واضح داد و تأکید کرد که این پدیده در هر جای که باشد از بین برده خواهد شد.

اشتون کارتر روز سه شنبه پس از دیدار با مقامات افغان در یک نشست خبری با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفت که تروریزم برای امنیت پاکستان و همه خطر بوده و باید سرنگون شود.

آقای کارتر می‌گوید که امریکا در زمینه مبارزه با تروریزم با افغانستان و پاکستان یکجا کار می‌کند و این پدیده باید نابود گردد.

اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا

وی افزود:

" امریکا با پاکستان روابط طولانی داشته و باور داریم که تروریزم برای امنیت پاکستان تهدید بزرگ است. ما با پاکستان کار می‌کنیم و تروریستان که از خاک این کشور سرشان را بالا می‌کنند و برای پاکستان و افغانستان تهدید هستند بر ضد آنان اقدام کرده و از بین برده خواهند شد."

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که حکومت افغانستان از عملکرد پاکستان بر ضد تروریزم همواره انتقاد کرده و گفته است که اسلام آباد در برابر مراکز تروریستان که به گفته مقامات افغان در خاک آن کشور است، اقدام نمی‌کند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که کابل از اسلام آباد صلح نمی‌خواهد بلکه خواهان اقدام بر ضد پناه گاهای افراد و حلقاتی است که صلح طلب نیستند.

وی همچنان تأکید کرد که یک اقلیت کوچک به اندازه ناخون جهان اسلام را در گروگان گرفته و با اشاره به حمله اخیر در مدینه منوره گفت که منطقه و کشورهای اسلامی باید سر این اژدها را پیدا کرده و آن را از بین ببرند.

آقای غنی در نشست مشترک اش با وزیر دفاع امریکا نیز باری دیگر تأکید کرد که روابط میان کابل و اسلام آباد روشن تر شده و به گفته وی پاکستان باید در برابر تروریزم و افراد و حلقاتی که صلح نمی‌خواهند تصمیم درست بگیرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان

رئیس جمهور غنی گفت:

" مناسبات ما خراب نشده بلکه روشن تر شده و امید است که تفکیک صورت بگیرد. پاکستان امروز با یک تصمیم اساسی روبرو است و امید است که تصمیم درست بگیرد، تصمیم درست چیست، این است که تروریزم خوب و بد ندارد."

مقامات افغان همواره گفته اند که پاکستان در برابر افغانستان سیاست دوگانه را به پیش می‌برد و حملات در این کشور در خاک پاکستان پلان گذاری می‌گردد.

پس از مرگ ملا محمد عمر و کشته شدن ملا اختر محمد منصور رهبران پیشین طالبان مسلح در پاکستان محمد اشرف غنی بار دیگر تأکید کرد که اسلام آباد باید علیه طالبان مسلح در خاک اش اقدام کرده و مراکز آنان را ببندد.

گزارش: نسیم شفق

XS
SM
MD
LG