لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱ جوزا ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۴۵

وزارت داخلۀ افغانستان اختطاف دو تبعه خارجی را تایید کرد


وزارت داخله افغانستان تایید کرد که افراد ناشناس یک پروفیسور امریکایی پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل و همکار آسترالیایی‌اش را ربوده‌اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت در صحبت با رادیو آزادی گفت، این افراد دیشب در سرک دارالامان ربوده شده‌اند.

گفته شده که آنها بدون محافظ در بیرون ازین پوهنتون گشت و گذار می‌کردند.

تا اکنون هویت اختطاف کننده‌گان معلوم نیست اما وزارت داخله افغانستان گفته که پولیس در این مورد تحقیقات می‌کند.

مسئولان در وزارت خارجه امریکا گفته اند که از این موضوع آگاهی دارند اما بنابر ملحوظات امنیتی نمی‌توانند معلومات را در این مورد با رسانه‌ها شریک سازند.

پیش از این وزارت داخله افغانستان و همچنین سفارت امریکا در کابل هشدار داده بودند که اتباع خارجی باید در گشت و گذار شان محتاط باشند.

یک تبعه هندی حدود دو ماه قبل از ساحه حوزه دهم امنیتی شهر کابل ربوده شد که سپس از چنگ رباینده‌گان نجات داده شد.

روزنامۀ دیلی میل بریتانیا از قول برخی منابع نوشته است که این دو خارجی حدود هشت و سی دقیقۀ شب گذشته از سوی افراد مسلح که یونیفورم نظامیان افغان را به تن داشتند از محوطۀ پوهنتون امریکایی در کابل اختطاف شده‌اند.

یک منبع دیگر به روزنامۀ دیلی میل گفته است که سفارت آسترالیا در کابل نیز تلاش دارد تا گزارش موثق اختطاف یک تن از اتباع این کشور را بدست آورد.

این در حالیست که جودیت دیسوزا یک تبعه هندی که در کابل با موسسه آغا خان کار می‌کرد به تاریخ نهم ماه جون در ساحۀ تایمنی شهر کابل از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شد. وی بعد از گذشت تقریباً یک و نیم ماه از چنگ ربایندگان آزاد گردید. اینکه وی از سوی چه کسی یا کدام گروه به کدام هدف ربوده شده بود، مشخص نشده‌است.

پیش از این رویداد کاترین جین ویلسن یک زن آسترالیایی از سوی افراد مسلح ناشناس در ولایت ننگرهار ربوده شده بود.

در عین حال یک زن هالندی سال گذشتۀ میلادی در کابل ربوده شد و سپس از سوی نیروهای امنیتی افغان نجات یافت.

چندی پیش وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرد که اتباع خارجی بخاطر مصونیت بیشتر شان هنگام گشت و گذار در شهر محافظین امنیتی را با خود داشته باشند.

XS
SM
MD
LG