لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۵

کندزیان: وضعیت امنیتی شهر کندز بهتر شده‌است


وضعیت امنیتی در شهر کندز بهتر شده و مردم دوباره به کار و فعالیت‌های روزمره خویش آغار کرده‎اند و نسبت به روزهای دیگر این شهر پُر جمع جوش است.

خانواده‌های که از اثر جنگ بی‌جا شده‌بودند دوباره در حالت برگشت هستند.

شماری از باشنده‌گان شهر کندز در صحبت با رادیو آزادی گفتند که اکنون در این شهر وضعیت امنیتی نورمال است و خانواده‌های که اثر جنگ به دیگر ولایت‌های کشور رفته‌بودند در حالت برگشت هستند.

این باشنده‌گان می‌گویند که هنوز هم مردم با مشکل نبود برق و آب آشامیدنی مواجه هستند.

آنان می‌گویند:

"فعلاً در شهر کندز اوضاع امنیت خوب است و هفتاد درصد امنیت بهتر شده‎است خواست ما از دولت این است در آینده باید متوجه ولایت کندز باشد تا این رویداد که گذشت دوباره تکرار نشده مردم متضرر نگردند."

"حالا وضعیت خوب شده‎است و مردم درحالت برگشت به شهر کندز هستند، اما جنگ مردم را در به در کرده‎است دولت باید خسارات مردم را بدهد چون مردم مُلکی و غریب کار خیلی متضرر شده‎اند."

باشنده‌گان شهر کندز از مسئولان حکومت وحدت ملی می‌خواهند که تمامی ساحات این ولایت را از وجود طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی نمایند تا مردم بتوانند در قرا و قصبات‌شان به دل آرام زنده‌گی کنند.

کندزیان: آنان باید دوباره به خانه‌های شان برگردند چون حالا وضعیت امنیتی بهتر شده‎است.
کندزیان: آنان باید دوباره به خانه‌های شان برگردند چون حالا وضعیت امنیتی بهتر شده‎است.

​آنان می‌گویند که اگر حکومت مرکزی به این شهر توجه نکند، ممکن بیشتر مردم از این شهر سرمایه‎های شان را بیرون کنند.

دو تن از دوکانداران شهر کندز به رادیو آزادی چنین گفتند:

"فعلاً وضعیت عادی است خوب است و مردم که مهاجر شده بودند دوباره در حالت برگشت هستند در شهر هم گیر و بار مردم زیاد شده، دولت باید امنیت مردم را تأمین کند."

"حالا در شهر گشت و گذار مردم افزایش یافته‎است تمامی دوکان‌ها و مارکیت‌ها باز است بخاطریکه امنیت تأمین است و دولت باید تمامی مناطق کندز را از وجود طالبان پاکسازی کند تا مردم به دل آرام کار و بار کنند."

به مدت ده روز شهر کندز شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح بود.
به مدت ده روز شهر کندز شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح بود.

از سوی دیگر مسئولان محلی کندز می‌گویند که هم‌اکنون عملیات تصفیوی نیروهای مشترک افغان در برخی ساحات شهر کندز جریان دارد تا این ولایت را از وجود طالبان مسلح تصفیه و پاکسازی نمایند.

آنان می‌گویند فامیل‌های که از اثر جنگ از این شهر آواره شده بودند باید دوباره به خانه‌های شان برگردند چون حالا وضعیت امنیتی بهتر شده‎است.

باید یاد آور شد که به مدت ده روز شهر کندز شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای دولتی و طالبان مسلح بود و از اثر این درگیری شهر کاملاً بسته بود و بر اساس معلومات بیش از ۲۵ هزار فامیل نیز بی‌جا شده‌بودند، اما هم‌اکنون برخی از خانواده‌ها آهسته آهسته در حال برگشت هستند.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG