لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۹

سرتاج عزیز سفر هیئت طالبان افغان به پاکستان را تائید کرد


سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور بین‌المللی
سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور بین‌المللی

سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در امور بین‌المللی تائید کرد که یک هیئت طالبان افغان به پاکستان سفر کرده‌است اما از ارائه جزئیات در مورد خودداری کرد.

در حالیکه مقام‌های پاکستانی پیش از این در مورد سفر طالبان به آن کشور تبصره نکرده‌بودند اما سرتاج عزیز مشاور امور بین‌المللی صدراعظم پاکستان به روز دوشنبه در صحبت با رسانه‌ها در اسلام‌آباد تائید کرد که یک هیئت طالبان به پاکستان سفر کرده‌است.

آقای عزیز بدون آنکه در این مورد جزئیات بدهد بار دیگر تأکید کرد که کشورش خواهان برقراری امن در افغانستان است و در چهارچوب گروه هماهنگی چهار جانبه تلاش می‌کند.

وی گفت:

"این برای ما معلوم است که یک هیئت آن‌ها آمده‌است، در این مورد گزارش‌های هم نشر شده‌است. اما ارائه جزئیات در مورد اینکه درین سفر چه صحبت‌های صورت گرفت به فکر من مناسب نیست. به شما معلوم است که گروه هماهنگی چهار جانبه چهار عضو دارد و پاکستان، افغانستان، امریکا و چین اعضای آن اند و ما در مورد گفتگوهای صلح تلاش می‌کنیم. بالاخره میان حکومت افغانستان و طالبان باید گفتگو صورت بگیرد. یک نشست چند روز پیش در قطر برگزار شد و اکنون آن‌ها ظاهراً در این مورد اندکی معلومات خواهند داد اما تلاش ما این است که در آینده میان آن‌ها گفتگو شود."

به تازه‌گی گزارش‌های به نشر رسید که برخی از اعضای دفتر طالبان در قطر به پاکستان رفته‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند با تائید مسافرت بعضی از چهره‌های طالبان به پاکستان به رسانه‌ها گفته‌بود که این هیئت در باره زندانیان و مهاجرین افغان صحبت می‌کند.

حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام‌آباد پیش ازین به رادیو آزادی گفت که سفر این هیئت طالبان به پاکستان نشان می‌دهد که طالبان در گفتگوهای صلح استقلالیت ندارند.

قبل از نشر خبر سفر یک هیئت دفتر سیاسی طالبان در قطر به پاکستان، روزنامه گاردین چاپ بریتانیا گزارش داد که نماینده‌های طالبان و مقام‌های حکومت افغانستان دو بار در ماه‌های سپتمبر و اکتوبر در قطر دیدار کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG