لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۱

غنی: عاملین حملات اخیر افغانستان آزادانه در پاکستان فعالیت دارند


رئیس جمهور افغانستان بار دیگر گروه‎های تندرو مستقر در پاکستان را مسئول حملات خونین در افغانستان دانسته و پاکستان را متهم کرده‎است که در برابر این گروه‎ها تاحال هیچ اقدام نظامی نکرده‎است.

رئیس جمهور افغانستان می‎گوید از عاملین حملات اخیر تروریستی که در پاکستان به سر می‎برند انتقام خواهد گرفت.

رئیس جمهور غنی این مسئله را در صحبت تیلیفونی دیروزش با لوی درستیز اردوی پاکستان مطرح کرده و گفته‎است حکومت افغانستان اراده قوی دارد که از مرتکبین این حملات انتقام بگیرد.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته شده‎است که باجوه در صحبت ناوقت دیروزش با آقای غنی حملات روز سه‌شنبه در کابل، کندهار و هلمند را محکوم نموده و با رئیس جمهور و مردم افغانستان ابراز غمشریکی کرد.

بر اساس اعلامیه ارگ، رئیس جمهور غنی به لوی درستیز پاکستان گفت، حکومت افغانستان برای انتقام از عاملین این حملات اراده محکم دارد و کسانیکه مسئولیت این حملات را به دوش دارند در پاکستان آزادانه فعالیت دارند و افراد را استخدام می‎کنند، ولی پاکستان علیه آن‎ها تا حال کدام اقدام نظامی نکرده‎است.

با وجود آن‌که در اعلامیه ارگ فقط همین‌قدر گفته شده‎است که لوی درستیز پاکستان در صحبت‌اش با رئیس جمهور غنی گفته‎است کشورش اراده جدی برای تأمین ثبات در افغانستان دارد ولی در این مورد چیزی گفته نشده که قمر جاوید باجوه در رابطه با ادعای رئیس جمهور غنی چی گفته‎است؟

بر اساس اعلامیه بخش مطبوعاتی اردوی پاکستان که به روز یکشنبه منتشر شد، باجوه در صحبت‌اش با رئیس جمهور غنی موجودیت مراکز تروریستان در پاکستان را رد نموده گفت که مبادله اتهامات میان دو کشور به نفع دشمنان صلح در منطقه تمام می‎شود.

بر اساس اعلامیه اردوی پاکستان لوی درستیر باجوه در صحبت‌اش با رئیس جمهور غنی گفته‎است هر دو کشور باید برای تأمین امنیت منطقه مشترکاً کار کنند.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری این هم گفته شده‎است که رئیس جمهور غنی تروریزم و افراطیت را تهدید برای منطقه و جهان خوانده و تأکید کرد که نداشتن اراده جدی برای از میان برداشتن این تهدید برای خود پاکستان و منطقه خطرات جدی را دربر خواهد داشت.

باجوه در صحبت‌اش با رئیس جمهور غنی موجودیت مراکز تروریستان در پاکستان را رد نموده گفت که مبادله اتهامات میان دو کشور به نفع دشمنان صلح در منطقه تمام می‎شود.
باجوه در صحبت‌اش با رئیس جمهور غنی موجودیت مراکز تروریستان در پاکستان را رد نموده گفت که مبادله اتهامات میان دو کشور به نفع دشمنان صلح در منطقه تمام می‎شود.

ولی در اعلامیه اردوی پاکستان آمده‎است که باجوه در صحبت‌اش با رئیس جمهور افغانستان تأکید نموده که در جریان عملیات جاری علیه تندروان در پاکستان بدون تمایز اقدام نموده و آن‎ها را هدف قرار داده و مراکز آن‎ها را از بین برده‎است.

در حملات روز سه شنبه در کابل کندهار و هلمند بیش از ۵۰ تن کشته و ده‎ها تن دیگر زخمی شدند.

مسئولیت حمله کابل را طالبان مسلح به دوش گرفتند ولی مسئولیت حمله کندهار را که ۱۲ کشته بر جا گذاشت تا حال کسی به دوش نگرفته‎است ولی به گفته مقامات افغان این حمله در پاکستان تنظیم شده بود و «آی. اس. آی» در آن دخیل بوده‎است.

حکومت افغانستان به سبب کشته شدن شماری زیاد از افراد به شمول ۵ دیپلومات امارت متحده عرب درین حملات دیروز و امروز را ماتم ملی اعلان کرده‎است و بیرق افغانستان در سراسر کشور نیمه برافراشته ‎است.

XS
SM
MD
LG