لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۰

واکنش سرتاج عزیز در پیوند به اظهارات اخیر رئیس جمهور غنی


سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان
سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان

سرتاج عزیز مشاور صدراعظم پاکستان در واکنش به سخنان روز دوشنبه رئیس جمهور افغانستان گفت، تلاش ها برای آوردن طالبان به میز مذاکرات صلح باید ادامه یابند.

عزیز در گفتگوی تلیفونی با رادیو مشعل بخش پاکستان رادیو آزادی گفت، نخست باید به همهء طالبان فرصت شرکت در گفتگو‌های صلح داده شود:

" فکر میکنم قبلاً هم این را تشریح کرده ایم که باید به همه فرصت نشست در میز مذاکرات داده شود. سپس بر علیه کسانی که نمی خواهند شامل مذاکره شوند میتوانیم اقدام کنیم که ما به این متعهد هستیم. اما باید تلاش کنیم که آنها را به مذاکره حاضر بسازیم در غیر آن به هدفی که پروسهء صلح دارد نخواهیم رسید، بناً باید به تلاش های خود ادامه دهیم. نه تنها پاکستان بلکه همه گی بالای این موضوع بحث و توافق کرده ایم. هر تصمیم باید مشترک گرفته شود و مشترکاً عملی شود. "

رئیس جمهور افغانستان محمد اشرف غنی گفت، دیگر از پاکستان توقع آوردن طالبان به میز مذاکرات صلح را ندارد.
رئیس جمهور افغانستان محمد اشرف غنی گفت، دیگر از پاکستان توقع آوردن طالبان به میز مذاکرات صلح را ندارد.

مشاور صدراعظم پاکستان در حالی این سخن را میگوید که دیروز دوشنبه رئیس جمهور افغانستان محمد اشرف غنی گفت، دیگر از پاکستان توقع آوردن طالبان به میز مذاکرات صلح را ندارد.

هرچند به گفتهء آقای غنی، کابل از اسلام آباد میخواهد تعهداتش در چهارچوکات گفتگو‌های چهارجانبه را عملی کند.

چهار کشوری که درین گفتگوها سهم دارند افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحدهء امریکا هستند.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابعی که نام‌شان افشا نشده گزارش داده اند که قرار بود فردا ۲۷ اپریل دور بعدی گفتگو‌ها میان نماینده‌های این چهار کشور برگزار شود، اما حکومت افغانستان میگوید دیگر توقع همکاری در پروسهء صلح را از پاکستان ندارد.

به اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، یک هیئت سه نفری طالبان از قطر به اسلام آباد آمده است تا امکانات گفتگو با حکومت افغانستان را بررسی کند.

XS
SM
MD
LG