لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۲۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۰

پاکستان سفیر امریکا در اسلام آباد را احضار کرد


وزارت دفاع امریکا روز دوشنبه گفت که ملا اختر محمد منصور چون تهدید های مشخص قریب الوقوع به نیروهای امریکایی و متحدان آنها در افغانستان تشکیل می‌داد هدف قرار داده شد.

جییف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که این حمله بیانگر کدام تغییر در خط مشی نیست و بنابر اصول دفاعی صورت گرفته که به نیروهای امریکایی اجازه می‌دهد تا کسانی را که امریکا یا متحدان آنرا مستقیماً تهدید می‌کنند هدف قرار دهند.

او در این باره که آیا به حکومت پاکستان قبل از وقوع حمله خبر داده شده بود یا نه چیزی نگفت ولی افزود که جانبین تفاهم دوامدار دارند و دربارۀ ملا اختر محمد منصور هم بحث های داشته اند.

جان کری گفته بود که مقامات افغان و پاکستانی از قبل دربارۀ این حمله خبر داشتند.
جان کری گفته بود که مقامات افغان و پاکستانی از قبل دربارۀ این حمله خبر داشتند.

وزیر خارجۀ امریکا جان کری قبل از این اظهارات سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفته بود که مقامات افغان و پاکستانی از قبل دربارۀ این حمله خبر داشتند.

وزارت خارجۀ پاکستان روز دوشنبه سفیر امریکا در اسلام آباد را احضار کرد و در برابر حملۀ روز شنبه طیارهای امریکایی بدون سرنشین در این کشور احتجاج نمود.

سید طارق فاطمی مشاور خاص صدراعظم پاکستان در امور خارجی با سفیر دیوید هیل ملاقات نموده نگرانی خود دربارۀ این حمله در قلمرو پاکستان را ابراز داشت.

در این حمله ملا اختر محمد منصور و رانندۀ وی کشته شدند.
در این حمله ملا اختر محمد منصور و رانندۀ وی کشته شدند.

این حمله که ملا اختر محمد منصور و رانندۀ وی در آن کشته شدند در بلوچستان پاکستان انجام شد.

اعلامیۀ وزارت خارجۀ پاکستان می‌گوید که آقای فاطمی این حمله را نقض حاکمیت ملی پاکستان و منشور ملل متحد عنوان کرده است.

اعلامیه از قول آقای فاطمی می‌گوید که چنین اقدامات تلاش های گروه همآهنگی چهارجانبه را متضرر می‌سازد.

این گروه متشکل از افغانستان، پاکستان، امریکا و چین برای زمینه سازی جهت گفتگوی مستقیم میان طالبان افغان و حکومت کابل تشکیل شده است.

سید طارق فاطمی مشاور خاص صدراعظم پاکستان به سفیر امریکا گفته است که هر دو کشور در مبارزه در برابر تروریزم همکاری دارند و این همکاری باید دوام کند.

اگر چه مقامات پاکستانی کشته شدن ملا منصور را هنوز رسماً تائید نکرده اند ولی مقامات افغان و امریکایی به شمول رئیس جمهور باراک اوباما خبر مرگ او را تائید کرده اند.

XS
SM
MD
LG