لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۳

سامی: ظرف ۵ روز صدها پناهجو در آبهای مدیترانه غرق شده‌اند


ادارۀ امور مهاجرین ملل متحد از غرق شدن صدها پناهجو در چند روز گذشته در آبهای مدیترانه خبر داده است.

یو ان ایچ سی آر یا کمشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید، خطر آن می‌رود که در چند روز گذشته بیش از ۷۰۰ پناهجو در جریان سفرشان به اروپا در بحیرۀ مدیترانه غرق شده باشند.

کارلوتا سامی سخنگوی یو ان ایچ سی آر به آژانس خبری اسوشیتد پرس گفته است، حدود ۱۰۰ نفر بعد از آن لادرک شدند که کشتی حامل‌شان به روز چهارشنبه در آبهای جنوب ایتالیاغرق شد.

۵۵۰ تن دیگر از اثر غرق شدن یک کشتی دیگر ناپدید اند که صبح روز پنجشنبه غرق شد. این کشتی یک روز قبل از آن از بندر غربی سبراتای لیبیا با ۶۷۰ سرنشین حرکت کرده بود. این کشتی ماشین نداشت و با یک کشتی دیگر قاچاقبران وصل بود و غرق شد.

کشتی حامل مهاجرین غیر قانونی
کشتی حامل مهاجرین غیر قانونی

حدود ۲۵ تن که آببازی بلد بودند خود شان را نجات دادند، ۷۹ تن دیگر نجات داده شدند و ۱۵ جسد بعد ازین حادثه یافت شد.

در سومین حادثه به روز جمعه اجساد ۴۵ تن از ویرانه‌های یک کشتی غرق شده یافت شدند و چندین تن دیگر لادرک اند.

جزایر جنوبی ایتالیا اهداف عمده برای رسیدن کشتی‌های قاچاقبرانی اند که هر هفته مهاجرین را از لیبیا انتقال می‌دهند.

این مهاجرین که اکثر آنها از کشورهای جنگ زدۀ شرق میانه اند خواهان رسیدن به کشورهای اروپای غربی اند. جرمنی سال گذشته شماری زیادی از این پناهجویان را پذیرفت ولی حکومت انگیلا مرکل به سبب سخاوتی که در بخش پذیرش پناهجویان نشان داده‌است مورد انتقادات داخلی قرار داشته است.

قابل ذکر است که سارا واگین کنیخت یکی از اعضای پارلمان جرمنی که خواهان محدود شدن شماری مهاجرین در این کشور می‌باشد دیروز مورد حمله یک گروه قرار گرفت که خود را اقدام ضد فاشیزم مینامد. این گروه صورت خانم واگین کنیخت را با یک کیک مملو از چاکلیت هدف قرار داده و انگیزۀ آنرا همین بیانات ضد مهاجرین وی خواند.

XS
SM
MD
LG