لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۹

برخی از احزاب سیاسی: تهدیدات داعش در افغانستان در حال افزایش است


برخی از احزاب سیاسی می‌گویند تهدیدات داعش در کشور با گذشت هر روز در حال افزایش است.

در حالی‌که عملیات‌های گسترده علیه جنگویان گروه داعش در کشور صورت گرفت و حتی از برچیده شدن دامنه فعالیت‌های این گروه خبرهای نشر شد، اما برخی از احزاب سیاسی می‌گویند فعالیت داعش در حال گسترش است.

عادله بهرام رئیس حزب جمهوری‌خواهان ملی افغانستان روز سه شنبه «۲۲ جوزای ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت، استخبارات منطقه در تلاش قوت بخشیدن داعش در افغانستان است.

او افزود:

"متأسفانه حملات داعش روز به روز قوت پیدا می‌کند، ما نگران این وضعیت هستیم، به هیچ صورت تهدیدات داعش کم نشده است."

این در حالیست که گروه داعش مسئولیت حمله روز دوشنبه در مربوطات حوزه ششم امنیتی در برابر دروازه وزارت احیا و انکشاف دهات را پذیرفت که در آن ۱۲ تن کشته و ۳۰ تن زخمی شدند.

همچنان روز دوشنبه حمله دیگر توسط این گروه بر ریاست معارف و پوهنزی طب در ولایت ننگرهار صورت گرفت که در نتیجه آن به‌گفته مقامات محلی سه تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

در ۲۰ روز گذشته تنها در کابل گروه داعش بالای ساختمان وزارت داخله و در برابر پوهنتون پولی‌تخنیک کابل جاییکه میزبان کنفرانس علمای کشور بود، حمله انتحاری و تهاجمی را راه اندازی کردند که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت.

این در حالیست که رئیس جمهور غنی در نشست بین‌‌المللی تاشکند گفته بود که حدود یک هزار داعشی در افغانستان کشته شدند و اکنون دو هزار عضو گروه تروریستی داعش در افغانستان حضور دارند.

محمد اشرف غنی
محمد اشرف غنی

آقای غنی گفته بود که داعش در حال شکست است.

پیش از آن بمب غیر هستی یا مادر بم‌‌ها از سوی نیرو های خارجی به هدف از بین بردن مراکز این گروه در شرق افغانستان پرتاب شد.

در همین حال محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید آنان نیز از فعالیت داعش نگران اند.

محمد رادمنش
محمد رادمنش

آقای رادمنش افزود:

"این‌ها (داعش) تهدیدات را به وجود می‌آورد، موجودیت تهدیدات خورد یا بزرگ مورد نگرانی ماست و ما از امکانات خود با سازمان دهی قوی و حمایه هوایی بر ضد آن‌ها فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم."

در همین حال برخی از آگاهان نظامی از جمله عتیق‌الله امرخیل می‌گوید که باید عوامل بیرونی و خارجی که سبب افزایش فعالیت داعش شده، شناسایی شود.

وی تأکید دارد که باید به‌خاطر ریشه‌کن کردن داعش اسراتژی و مدیریت عملیات بر ضد این گروه تغییر کند.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG