لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۲

صدیقی: تروریستان به هدف بی‌باور ساختن مردم نسبت به حکومت، آنان را هدف قرار می‌دهند


هیئت اداری مشرانو جرگه افغانستان می‌گوید که گروه‌های تروریستی به هدف ایجاد فضای بی اعتمادی میان مردم و حکومت افراد ملکی را هدف قرار می‌دهند.

محمد آصف صدیقی معاون دوم این جرگه روز شنبه «۲۹ ثور ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت که گروه‌های تروریستی با زیاد کردن فاصله میان مردم و حکومت می‌خواهند به اهداف شان برسند.

آصف صدیقی
آصف صدیقی

او افزود:

"آنان می‌خواهند میان حکومت و مردم فضای بی اعتمادی را ایجاد کنند و این‌را به مردم نشان دهند که حکومت امنیت مردم را گرفته نمی‌تواند و مردم باید در برابر حکومت قیام کنند، آنان اهداف شوم را که در افغانستان دارند آن‌را از راه های مختلف عملی سازند."

آقای صدیقی می‌گوید که نهادهای امنیتی باید برای جلوگیری از حادثات تروریستی بسیار جدی و فعال باشند.

این در حالیست که حوالی ساعت یازده بجه و بیست دقیقه شب گذشته در ناحیه اول شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار سه انفجار پی هم در یک استیدیوم کرکت در نزدیکی پل بهسود رخ داد که به گفته عطاوالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در این رویداد ۸ تن کشته و ۴۵ تن دیگر زخم برداشتند.

وی به رادیو آزادی گفت که انفجار به‌وسیله مواد انفجاری جا سازی شده صورت گرفته که بیشتر قربانیان این رویداد را تنظیم کننده‌گان مسابقات (جام رمضان) و تماشاچیان تشکیل می‌دهند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه این رویداد را تقبیح کرده و گفته اند که انجام این گونه حملات جنایت کارانه دشمنی با ارزش های فرهنگی و مذهبی ما و ادامه جنایت و وحشت فتنه‌گران می‌باشد.

تا حال مسئولیت این رویداد را کدام گروهی به عهده نگرفته و طالبان مسلح نیز دست داشتن شان را درین حمله رد کرده‌اند.

کرکت بورد افغانستان نیز با نشر اعلامیه‌یی وقوع انفجارها در استیدیوم کرکت در ولایت ننگرهار را به شدت تقبیح کرده و آن‌را حمله برخوشی و روان انسان‌ها خوانده است.

این در حالیست که حوالی ساعت دوازده‌ونیم بجه چاشت روز یکشنبه هفته گذشته حمله‌ای به واسطه موتربم بالای مستوفیت ننگرهار صورت گرفته که به اساس معلومات به‌دست آمده درین حمله برای حدود پنجاه فرد ملکی تلفات وارد گردید و مسئولیت آن‌را گروه "داعش" به عهده گرفته بود.

درین حال امید حیران فعال اجتماعی افغان به این نظر است که تروریستان با هدف قراردادن افراد ملکی می‌خواهند میان مردم فضای ترس و وحشت را ایجاد کند.

​او افزود:

"این یک بخش از جنگ پیچیده‌است که نفرت‌و‌ترور و ترس را منتشر می‌کند و به یک نحوی انسان‌ها را می‌کشند، اگر آن‌ها کارمندان دولتی استند یا غیر دولتی حتی آن‌ها بازیکنان را هم نمی‌گذارند."

آقای حیران از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهد که برای برآورده شدن اهداف شان از کشتن افراد ملکی دست کشیده و از آنان به حیث سپر استفاده نکنند.

به گفته وی جنگ راه راهی حل نبوده و هر دو طرف باید بدون کدام قید‌وشرط به صلح حاضر شده و از جنگ دست بکشند.

گزارش: جاوید حسن زاده

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:54 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG