لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۴

در زندان بگرام، زندانیان دست به اعتراض زدند


صدها زندانی در زندان بگرام از صحبت تلفونی وبازدید با اقارب شان خود داری کرده، علیه حبس نا محدود یا نامشخص دست به شکایت واعتراض زدند.این مطلب را آژانس خبری فرانس پرس گزارش داده است.

جسیکا بری، سخنگوی صلیب سرخ بین المللی به آژانس خبری فرانس پرس گفته است، از اوایل ماه جولای باین طرف، صدها زندانی در زندان بگرام از صحبت تلیفونی ویدیویی با خانواده های شان که تحت پروگرام صلیب سرخ ترتیب شده، خود داری کرده اند.

روزنامه واشنگتن پست بروز پنجشنبه نوشت:
"زندانیان در زندان بگرام از دو هفته باین طرف به علت ادامهء مدت حبس نا مشخص، دست به اعتراض زده و از سلول های زندان برای سپورت و یا شستن بدن بیرون نشده اند."

بنوشته آژانس خبری فرانس پرس، یک مقام نظامی امریکایی که از گفتن نامش خوداری کرد گفته است، این موضوع حقیقت دارد، اما زندانیان اعتصاب غذایی نکرده و دست به خشونت نزده اند.

از زمان سقوط رژیم طالب ها باین طرف، بیش از 600 زندانی، در زندان بگرام توسط نظامیان امریکایی نگهداری می شوند.
مقامات امریکایی، تقاضا های گروپ های حقوق بشر افغان و بین المللی را در مورد دسترسی به وکیل مدافع برای زندانیان، رد کرده اند.

مقامات امریکایی همچنان به گروپ های حقوق بشر و مقامات افغان اجازه نداده اند که از زندانیان در داخل زندان بگرام دیدن کنند.

صلیب سرخ بین المللی، صرف یگانه سازمان بشری است که اجازهء رفتن به زندان بگرام را دارند.

صلیب سرخ بین المللی که مقر آن در سویس می باشد، صحبت تلیفون ویدیویی زندانیان را با خانواده های شان، تحت پروگرام خاص تهیه دیده اند، اما از دو هفته باین طرف، این پروگرام نیز به علت امتناع زندانیان از صحبت و یا بازدید با اقارب شان خود داری کرده اند.
XS
SM
MD
LG