لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۷

وزیر خارجه سویدن: ما آمدیم تا از انتخابات حمایت کنیم.


وزیر خارجه سویدن که در عین حال ریاست دوره ی اتحادیه اروپا را نیز به عهده دارد به روزشنبه با مقامات افغان از جمله رییس جمهور و وزیر خارجه افغانستان دیدار کرد.

کارل بلید پس از دیدار با داکتر رنگین دادفر سپنتا وزیر خارجه افغانستان به روزشنبه به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا به همکاری های همه جانبه اش با افغانستان در تمام عرصه ها ادامه خواهد داد.

آقای بلید همچنان اظهار امیدواری کرد که انتخابات 29 ماه اسد در افغانستان در فضای امن و به صورت شفاف و عادلانه برگزار گردد.

وی افزود: " ما اینجا آمدیم تا از انتخابات حمایت کنیم امیدوار هستم که یک انتخابات شفاف، عادلانه و با امن باشد. من فکر می کنم که این به مفاد افغان ها و پیشرفت افغانستان است. همچنان ما در مورد همکاری اتحادیه اروپا در برگزاری انتخابات و تعهد دراز ما به منظور کمک با مردم افغانستان در عرصه های سیاسی و اقتصادی نیز صحبت کردیم. بناً ما سهم بهتر در انکشاف کشور شما خواهیم داشت که برای ما و شما حایز اهمیت است."

وزیر خارجه سویدن همرای حمتای افغانش


اتحادیه اروپا یکی از بزرگترین کمک کننده ها برای افغانستان به شمار میرود. این اتحادیه برعلاوه کمک در بازسازی افغانستان سهم فعال در بخش تقویت پولیس و اردوی این کشور نیز داشته است.

داکتررنگین دادفر سپنتا وزیر خارجه افغانستان ضمن استقبال از سفر رییس دوره ی اتحادیه اروپا به افغانستان، گفتگو با وی را در جهت روند برگزاری انتخابات سازنده توصیف کرد.

سپنتا گفت: "ما در مورد روابط افغانستان با اتحادیه اروپا امنیت انتخابات و عادلانه بودن انتخابات صحبت کردیم صحبت ما سازنده بود و همچنان ما دور نمای دراز مدت همکاری میان افغانستان و اتحادیه اروپا را مورد ارزیابی قرار دادیم."

اتحادیه اروپا برعلاوه تعهد همکاری های مالی و تخنیکی در برگزاری انتخابات افغانستان شصت و هفت ناظر را به منظور نظارت از انتخابات به افغانستان نیز فرستاده است.

مردم افغانستان می گویند کمک های اتحادیه اروپا به این کشور باید در پروژه های به مصرف برسد تاثیر آن در زندگی مردم ملموس باشد. همچنان کارشناسان افغان به این باور اند که باید نظارت دقیق از جریان انتخابات صورت گیرد تا از تقلب جلوگیری شود.

XS
SM
MD
LG