لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۹

صدیق:عدهء می خواهند امنیت انتخابات را مختل کنند


علیم صدیق سخنگوی دفتر یوناما در کابل
علیم صدیق سخنگوی دفتر یوناما در کابل
مسوولین دفتر یوناما در کابل از همهء مردم افغانستان درخواست کرده اند، تا نگذارند افراد فرصت طلب در آستانهء برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی افغانستان، دامنهء خشونت ها درین کشور را افزایش بدهند.

مقامات دفتر یوناما در کابل می گویند شماری از افراد در تلاش هستند که در آستانهء برگزاری انتخابات ۲۹ اسد افغانستان، امنیت درین کشور را مختل بسازند.

علیم صدیق یک سخنگوی دفتر یوناما در کابل به روز دوشنبه (5 اسد) در جمع خبرنگاران گفت، مسوولیت ملی هر افغان است تا جلو افزایش نا امنی ها درین کشور را بگیرد.

وی به ادامه افزود :
" رای دهنده گان باید مطمین باشند که در فضای امن و بدون هراس رای داده می توانند و کاندیدان باید فرصت دسترسی به جوامع افغانی را داشته باشند تا برنامه ها و آرزو های شان را با مردم شریک بسازند. ما از مردم افغانستان می خواهیم تا به آنهای که می خواهند با ایجاد فضای خشونت، فرصت شرکت مردم را در انتخابات تاریخی در افغانستان را دزدی کنند، مجال رسیدن به اهداف شان را ندهند."

مقامات سازمان ملل متحد بعد از آن خواهان تامین امنیت کاندیدان و رای دهنده گان شد و بر همکاری مردم در بخش جلوگیری از افزایش خشونت ها در افغانستان تاکید می کنند که به باور شمار تحلیگران مسایل امنیتی، درین روز ها دامنهء حملات مسلحانه بر شمار کاندیدان انتخابات و طرفداران آنان در بخش های مختلف افغانستان، تشدید یافته است.

در بخش دیگر این نشست سخنگوی دفتر یوناما گفت، نیاز است تا هر گونه تلاش به منظور جلوگیری از تقلب در انتخابات صورت گیرد.
وی افزود:
" ما هرگز نگفته ایم که در انتخابات امسال تقلب صورت نخواهد گرفت، همیشه یک اقلیت کوچک از مردم موجود می باشد که می خواهند تمایل مردم را نسبت به پروسه انتخابات تغییر بدهند. هر گونه تلاش از سوی مقامات کمسیون مستقل انتخابات افغانستان به منظور جلوگیری، کشف و تعقیب این گونه موارد تقلب باید صورت گیرد."

مقامات یوناما در حال راجع به احتمال تقلب در انتخابات سخن می زنند که اخیراً رییس هییت ناظران انتخابات اتحادیه اروپا در صحبت با رادیو آزادی گفت، در صورت مشاهدهء تقلب در انتخابات افغانستان، ناظران انتخابات اتحادیه اروپا، خاموشی اختیار نکرده، آن را محکوم خواهند کرد.

کمسیون مستقل انتخابات افغانستان اطمینان داده است که هر گونه تلاش ممکن را به خرچ می دهد، تا از تقلب درین انتخابات جلوگیری شود.
XS
SM
MD
LG