لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۵

زهرا دختری که فامیلش را از دست داد


مردم شیکاگو با زهرا ابراز همدردی نشان داده برایش پول فرستاده اند
مردم شیکاگو با زهرا ابراز همدردی نشان داده برایش پول فرستاده اند
بر اساس راپور های رادیو آزادی یک تعداد اشخاص در امریکا کمک نقدی برای زهرا دختر 10 ساله که از یک فامیل هفت نفره تنها زنده مانده است، در قریه عزیزآباد ولسوالی شندند ولایت هرات کمک کردند.

فامیل زهرای 10 ساله این کمک نقدی را از طریق رادیو آزادی بدست آورده است و مادر کلان او برای افراد کمک کننده امریکایی دست به دعا شد.

دو برادر، مادر، پدر و خواهر زهرا دو سال قبل در همین روز (24 اگست) در یک بمباردمان که از طرف نیروهای امریکایی انجام شده بود همرای با 90 تن افراد ملکی دیگر به شهادت رسیدند.

از جمله تمام فامیل زهرا یک مادر کلان 75 ساله وی دیگر هیچ کس در قریه وجود ندارد، خوراک، پوشاک وی همه به کمک خیرات می گزرد، مکتب نیز نمی رود.

یک ریش سفید قریه حاجی گل احمد ضمن اشاره به سرگذشت خویش برای حکومت امریکا مشوره داد که بعد از این به اساس راپور رسان های غلط، خانه های مردم بیگناه را بمباردمان نکند.

چنانچه قبلاً نیز گفته شد زهرا در یک زنده گی بسیار فقر به سر می برد، خانه های آنها نه در دارد و نه دروازه.

وزیر امور خارجه امریکا خانم هیلری کلنتن در مصاحبه با رادیو آزادی از زنده گی سه ماه بعد زهرا ابراز نگرانی کرد و مردم شیکاگوی نیز با این افغان ابراز همدردی نشان دادند.

میرکی یک تن از شهروندان امریکا می گوید که ما در اینجا کدام موسسه خیریه نداریم مگر با شنیدن همچو واقعات با احالی آنجا هم صحبت می شویم و گفتگو خود را شریک می سازیم.
XS
SM
MD
LG