لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۳

سندی تایمز: رهبر طالبان منطقه در محاصرهء قوای پاکستان قرار دارد


روزنامه بوستون گلوب در شماره اخیر خود مطلبی دارد تحت عنوان "در افغانستان ارزش های دموکراسی اولویت دارد نه رییس جمهور کرزی" که در بخش آن می نویسد:
ظهور تقلب و تخلف در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به کوشش های ادارهء رییس جمهور امریکا بارک اوباما که می خواهد بعد از 30 سال جنگ حکومت افغانستان را از قوماندانان و عناصر فاسد پاک کند، تهدید بار آورده است.

بدست آمدن اسناد زیاد در مورد تقلب و تخلف در انتخابات توسط کمسیون شکایات انتخابات این کشور که تحت نظارت سازمان ملل متحد کار می کند، رییس جمهور اوباما را به یک خطر دیگر مواجه ساخته است که یا از حامد کرزی حمایت کند در حالیکه مشروعیت حکومتش به سوال روبرو خواهد بود و یا از دوست دیروزهء امریکا فاصله بگیرد که این عمل امریکا را بحیث یک قدرت استعماری معرفی خواهد کرد که بخاطر اهداف داخلی خود به دوستان سابق خود وفاداری ندارد.

در ادامه مطلب بوستون گلوب آمده است که اساس پالیسی امریکا اینست که به اصول دموکراتیک بودن انتخابات پابند باشد، نه اینکه در عقب پرده از آقای کرزی و یا عبدالله حمایت کند.

به نوشته روزنامه در عین حال آقای اوباما برای مردم افغانستان هم باید یک پیام واضح برساند. او باید به افغان ها بگوید که امریکا می خواهد امنیت آنها را تامین کند، یک حکومت سالم را در کشورشان حاکم بسازد ، به اطفال آنها زمینه تعلیم را فراهم کند، آنها را از بی بضاعتی نجات بدهد و از شر مواد مخدر و طالبان نیز رها کند.



هفته نامه سندی تایمز در شماره اخیر مطلبی دارد در مورد بازداشت یک تعداد از رهبران طالبان سوات در عملیات اخیر قوای پاکستان که در بخش آن می نویسد:
یک رادیوی سیار سوات خبر داده است که رهبر طالبان منطقه مولانا فضل الله تحت محاصره قوای پاکستان قرار دارد و به اساس بعضی ادعا ها حتی دستگیر شده است.

به نوشته هفته نامه، اگر خبر شکست طالبان در سوات تصدیق شود ، بعد از کشته شدن رهبر طالبان وزیرستان بیت الله مسعود در یک حمله طیاره های بی پیلوت امریکایی، این عمل ضربه دیگر بزرگ به طالبان پاکستان خواهد بود.

سندی تایمز اضافه می کند، بعد از کشته شدن مسعود برای بدست گرفتن مقام وی در بین پیروانش رقابت ها شروع شد و حتی آنها بین خودشان مسلحانه برخورد کردند. در همین حال چندین رهبر شناخته طالبان توسط حکومت دستگیر شد که یکی از آنها معاون مولانا فضل الله و سخنگوی گروه وی مسلم خان بود که در وقت مذاکره با اردوی پاکستان بازداشت شد.
XS
SM
MD
LG