لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۲

کرزی از مخالفین خواست در تامین صلح سهم گیرند


رییس جمهور کرزی در روز اول عید سعید اضحی در قصر ریاست جمهوری
رییس جمهور کرزی در روز اول عید سعید اضحی در قصر ریاست جمهوری
رییس جمهور افغانستان در روز اول عید یک بار دیگر از مخالفان دولت خواست تا در قسمت تامین صلح و ثبات در این کشور سهم گیرند.

رییس جمهور افغانستان که پس از ادای نماز عید سعید اضحی در ارگ ریاست جمهوری صحبت می کرد گفت:
"افغانستان خانه مشترک همهء افغانان است و لازم است تا در آبادی آن همه متحدانه شرکت کنیم."

آقای کرزی از گروه طالبان و حزب اسلامی دعوت کرد که به وطن خویش برگردند، رییس جمهور ضمن تبریکی عید سعید اضحی برای مردم این کشور گفت:
"از آنهای که تفنگ گرفتهT در ضدیت با این وطن قرار دارند می خواهیم که به کشور خویش برگردند."

نماز عید سعید اضحی حوالی ساعت 9 صبح در مساجد جامع شهر کابل ادا گردید و هزاران تن از شهریان کابل در مساجد حضور یافته و نماز را ادا کردند، ملا امامان و خطبا قبل از ادای نماز پیرامون فضیلت قربانی و اتحاد در راه اسلام صحب کردند و برای تامین صلح و آرامش نیز دعا کردند.
مردم مسلمان کابل بعد از ادای نماز عید در مسجد وزیر محمد اکبر خان


حامد کرزی رییس جمهور افغانستان پس از ادای نماز عید قربان خطاب به کاندیدان مطرح ریاست جمهوری افغانستان گفت، آنها نیز باید در کنار حکومت قرار گرفته و در باز سازی کشور شان سهم فعال بگیرند.

نما ز عید قربان تحت تدابیر شدید امنیتی اجرا شد و هزاران تن از منسوبین پولیس ملی، اردوی ملی و کارمندان امنیت ملی مصروف تدابیر امنیت محلات مزدهم و مساجد شهر کابل بودند.

رییس جمهور کرزی در برابر یک پرسش خبرنگاران که چه موقع کابینهء جدید معرفی خواهد شد پاسخ واضح نداد، ولی گفت که به زودی کابینهء جدید را که بگفته وی افراد مسلکی و کار فهم اعضای آن خواهد بود اعلان خواهد کرد.

حمید "پژمان"
XS
SM
MD
LG