لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۴

اکثر پروژه های انکشافی در تفاهم با مقام ولایت کابل تطبیق نمی شود


ذبیح الله مجددی والی کابل
ذبیح الله مجددی والی کابل
مقامات ولایت کابل می گویند، اکثر پروژه های انکشافی در هماهنگی با مقام ولایت کابل طرح و تطبیق نمی شود و این موضوع باعث بروز برخی مشکلات برای شهروندان کابل شده است.

والی کابل با انتقاد از کارکرد های برخی وزارت خانه ها و ارگان های دولتی می گوید، آنان هنگام طرح و تطبیق پروژه های انکشافی و بازسازی کابل با مقامات ولایت مشوره نمی کنند.

ذبیح الله مجددی والی کابل که به روز سه شنبه در نشست انکشافی ماه وار ولایت صحبت می کرد به خبرنگاران گفت، عدم هماهنگی بین نهاد های که پروژه های انکشافی کابل را طرح و تطبیق می کنند باعث ناکامی برخی پروژه ها و بروز مشکلات شده است.

وی افزود: «فکر می کنم طوری که لازم بود تا اکنون ولایت در طرح و حتی تطبیق این پلان ها نقشی نداشته است. ما می خواهیم در زمنیه تحولی به وجود بیایید، بطور مثال پروژه از طرف وزارت طرح می شود و یا از طرف تمویل کننده ها مطرح می شود اما باید نقش ما در این بخش بیشتر باشد، بعضی پروژه های هم است که می توانم بگویم پروژه های ناکام است و باید این مشکل حل شود.»

والی کابل همچنان گفت بخاطر حل مشکلات ترافیکی در کابل، روی پلان تازه کار می کنند که به گفته او می تواند بخشی از مشکلات ترافیکی این شهر را مرفوع کند. اما وی در مورد این پلان معلومات بشتر ارایه نکرد.

مقامات ولایت کابل در حالی از عدم هماهنگی میان مجریان پروژه های انکشافی و مقام ولایت سخن می زنند که باشنده گان کابل نیز از عدم توجه دولت و مقامات مسوول شکایت دارند و می گویند، عدم توجه به تطبیق درست این پروژه ها باعث بروز مشکلات و عدم موثریت این پروژه ها شده است.

در همین حال مقامات شاروالی کابل می گویند، کمبود ظرفیت و امکانات، افزایش نفوس، ایجاد ساختمان های تجارتی و رهایشی که بدون درنظر گرفتن معیار های ساختمانی که در محلاتی پر ازدحام اعمار شده است و ازدیاد وسایط نقلیه در شهر باعث بروز اکثریت این مشکلات شده است.

اما سوال که همواره بی پاسخ باقی مانده، این است که مسوولیت این بی نظمی و بروز مشکلات در شهر کابل بدوش کی است و کدام ارگان باید به این سوال پاسخ ارایه کند، شاروالی کابل ؟ مقام ولایت کابل ؟ و یا ساکنان این شهر ؟.
XS
SM
MD
LG