لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۴

زنان از رییس جمهور کرزی خواستند تا آنها را در پست های بلند دولتی بگمارد


عفیفه عظیم رییس شبكه زنان افغانستان
عفیفه عظیم رییس شبكه زنان افغانستان
شبكه زنان افغانستان از حامد كرزى رییس جمهور افغانستان می خواهند كه به وعده های عمل کند كه قبل از انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر گماشتن زنان در پست های بلند دولتی كرده بود.

اعضای شبكه زنان و یك تعداد نهاد های جامعه مدنی افغانستان از حامد كرزی رییس جمهور این كشور خواستار واگذار شدن پست های بلند دولتی برای زنان افغان شده اند.

این زنان به روز دوشنبه در دیدار با رییس جمهور تقاضا كرده اند كه برای زنان بر علاوۀ وزارت خانه ها بعضی پست های دیگر مثل والی ها، ولسوال ها، ریاست های مستقل، عضویت شورای عالی ستره محكمه و غیره در نظر گرفته شود.

عفیفه عظیم رییس شبكه زنان افغانستان به رادیو آزادی گفت:
"به رییس جمهور پیشنهاد كردیم كه باید برای زنان به اساس لیاقت و شایستگی خود شان پست های دولتی در نظر گرفته شود نه اینكه زنان بنابر پیشنهاد و فرمایش مرد ها به پست های دولتی گماشته شوند."

این در حالیست كه در لست وزرای پیشنهادی به ولسی جرگه صرف اسم داكتر حسن بانو غضنفر به حیث وزیر امور زنان به چشم می خورد كه با ارایهء این لست یك تعداد از زنان روشن فكر افغانستان دست به اعتراض زدند و رییس جمهور ابراز داشت كه وزارت سواد آموزی را كه از ریاست مستقل به وزارت ارتقاع خواهد كرد، نیز برای زنان واگذار می کند.

از سوی دیگر پلوشه كاكر معین وزارت زنان افغانستان می گوید كه اعضای شبكه زنان و نهاد های جامعه مدنی افغانستان برای رییس جمهور پیشنهاد كرده اند كه تشكیلات یك بورد مشورتی ۱۱ نفری متشكل از زنان را نیز بپذیرند.

زنان افغان در حالی خواستار پست های بلند دولتی می شوند كه طی ۸ سال گذشته در زنده گی آنان تحولات بزرگ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی رونما گردیده، اما این زنان می خواهند كه این تحولات فراتر از محدودۀ موسسات كوچك خصوصی و دولتی در سطح پست های بلند دولتی نیز در نظر گرفته شود.


گزارش از حمیده "عثمان"
XS
SM
MD
LG