لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۹

افغانستان با پنج طرح مشخص به اجلاس لندن خواهد رفت


وحید عمر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
وحید عمر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
وحید عمر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می گوید، به منظور کسب دست آورد های بهتر از کنفرانس لندن یک کمیته بین الوزارتی تشکیل گردیده است.

آقای عمر که در یک کنفرانس خبری به روز سه شنبه در رابطه به آماده گی ها و اشتراک هیات افغانی در این اجلاس توضیحات می داد گفت، انتظار می رود که این اجلاس دست آورد های خوبی برای افغانستان به همراه داشته باشد.

کنفرانس لندن در رابطه به افغانستان قرار است که در 28 ماه جنوری سال آینده برگزار شود. در کنار نماینده گان دولت افغانستان و کشور های کمک کننده نماینده گان بیش از 40 موسسه کمک کننده بین المللی در این اجلاس شرکت خواهند کرد و روی دشواری های موجود به بحث خواهند پرداخت.

آقای عمر هم چنان گفت، که در اجلاس لندن قرار است روی برگزاری جرگه ملی افغان ها، جلوگیری از تلفات افراد ملکی و هم چنان تمرکز عملیات نظامی توسط سربازان اردوی ملی تاکید بیشتر صورت گیرد.

شماری از کشور های کمک کننده جهان و موسسات ملی و بین الملی قبلاً نیز میزبان راه اندازی کنفرانس های مشابه در رابطه به افغانستان بوده اند که می توان از کنفرانس لندن جرمنی جاپان و پاریس نام برد.

به اساس گزارشات، در کنار کنفرانس لندن که دولت افغانستان برای شرکت در آن آماده گی می گیرد، قرار است در سال آینده میلادی کنفرانس منطقوی در خصوص افغانستان در ترکیه نیز برگزار شود.

کار شناسان افغان معتقد اند، طی هشت سال گذشته در همچو کنفرانس ها ملیون ها دالر در بخش های باز سازی و نظامی به این کشور مساعدت گردیده است ولی اثرات آن کمتر محسوس است.

به عقیده این کار شناسان لازم است تا نماینده گان دولت افغانستان در اجلاس لندن، طرح های مشخصی در خصوص تامین امنیت و بازسازی و انکشاف اقتصادی با خود داشته باشند که بتواند دست آورد های خوبی برای مردم این کشور به ارمغان بی آورد.
XS
SM
MD
LG