لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۶

جمال سعید «مساعدت به اطفال افغانستان»


جمال سعید که در جرمنی بودوباش دارد و ازیکسال به اینسو سلسله کمک ها با کودکان افغان را آغاز کرده است، شخصیت رادیوآزادی در این هفته است.
سعید در یک انجمن خیریه که تازه در جرمنی ایجاد گردیده، کار میکند و در این جریان سلسله کمک با کودکان افغانستان را در زمینه های طبی آغاز کرده است.
این انجمن خیریه طی کمک های خود با افغانستان، به مقصد آموزش دادن به دکتوران افغان جراحان قلب و استخوان را برای دوره های آموزشی دو و سه هفته به افغانستان میفرستد و نیز دکتوران افغان را جهت آموزش به جرمنی فرامی خواند.

این انجمن خیریه علاوه بر تداوی کودکان مبتلا به امراض قلبی، کودکانی را نیز به جرمنی میفرستد که امکان معالجه آنان در داخل کشور میسر نباشد.
جمال سعید از همین گروه کودکان دختر خردسالی را در خانه اش نگهداری میکند و به وی حیثیت دخترش را داده است. این کودک بصیره نام دارد، از ولسوالی خان آباد ولایت کندز است که در یک حادثه شدیداً سوخته بود، اما به کمک این انجمن اکنون صحت یافته است.
جمال سعید می گوید، یک هدف پروژه آنان اینست که دکتوران افغان را چنان آموزش بدهند که تاسال ۲۰۲۰ بدون کمک بین المللی توان کار مستقلانه را داشته باشند.

به گفته جمال سعید موسسه خیریه ای که وی کارمند آن است، طی یکسال پس از ایجاد خود حدود سه هزارکودک را تداوی کرده است، چهار گروه دکتوران جرمنی را به افغانستان برده تا جراحان افغان را آموزش بدهند و چهارده کودک افغان را که تداوی شان در داخل کشور ممکن نبود، به جرمنی انتقال داده است.

شخصیت این هفته رادیوآزادی جمال سعیدافغان مقیم جرمنی همچنان در نظر دارد که در سال ۲۰۱۰ چهار دکتور افغان را برای یک دوره تعلیمی از طریق انجمن خود به جرمنی دعوت کند.

XS
SM
MD
LG