لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۰

جنرال ریچاردز: نیروهای افغان حملات طالبان را به موقع جواب دادند


دیوید ریچاردز لوی درستیز اردوی بریتانیا
دیوید ریچاردز لوی درستیز اردوی بریتانیا
دیود ریچاردز لوی درستیز اردوی بریتانیا، می گوید طالبان دستور گرفته بودند که با حمله در چندین محل نشان بدهند که آن ها در همه جا حضور دارند.

بر اساس خبرگزاری رویترز، این جنرال بریتانیایی می گوید که نیروهای امنیتی افغان به این حملات طالبان به موقع جواب دادند و به منتقدانی که توانایی های آن ها را را در برخورد با این چنین حملات مورد سوال قرار می دهند، نیرومندی شان را به اثبات رساندند.
حمله افراد مسلح طالبان در چندین نقات کابل در از طرف نیروهای افغان موفقانه محار شد

جنرال ریچاردز، این موضوع را پس از سخنرانی در انستیتوت بین المللی مطالعات ستراتیژیک ابراز کرد.

این جنرال بریتانیایی می گوید که مردم افغانستان به طالبان علاقمند نیستند و به باور او قوای بین المللی مستقر در افغانستان با فراهم آوری امکانات و استقرار نیرو این اطمینان را حاصل خواهند که این نیروها به مرور زمان می توانند به پیروزی برسند.

در این حال، منشی عمومی ناتو اندریس فاگ رسموسن هم از نیروهای افغان به خاطر دفاع از کابل و برگرداندن نظم در این شهر ستایش کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسموسن در بروکسل مرکز ناتو گفته است که کسانی که این حملات را انجام دادند روشن ساختند که اصلاً نمی خواهند افغانستان پیشرفت بکند و مردم این کشور زندگی مرفه و آینده بهتر داشته باشند.

رسموسن هم چنان گفته است که عاملان این حملات، هم چنان نشان دادند که به زنده گی مردم افغانستان ارج نمی گذارند.

گروه از مردان مسلح صبح دیروز قلب کابل را در نزدیکی قصر ریاست جمهوری، وزارت عدلیه و هوتل مجلل سرینا مورد حمله قرار دادند. مقام های مسوول می گویند که در این حملات پنج تن کشته و بیش از 70 تن زخمی شده اند.
XS
SM
MD
LG