لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۶

گیتس: حوصله مندی هند نیز لبریز شده، سرخواهد رفت


رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا در جریان بازدید ازهندوستان
رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا در جریان بازدید ازهندوستان
گروپ های تروریستی مستقر در پاکستان و افغانستان با شبکهء القاعده کارمی کنند تا اختلافات میان هند وپاکستان را بر انگیزند. این مطلب را آژانس خبری دی، پی، آی المان به نقل از رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا گزارش داده است.

گیتس می گوید، گروپ های مانند لشکر طیبه در پاکستان منحیث یک بخش از اتحادیهء گروپ های تروریستی با القاعده کار می کنند تا منطقه را بی ثبات سازد.
گیتس وزیر دفاع امریکا در جریان بازدید ازهند گفت:
« به عقیدهء من این عملیات که تو سط گروپ های مختلف ترورستی مانند طالبان در افغانستان، تحریک طالبان ولشکر طیبه در پاکستان در زیر چتر القاعده به پیش برده می شود، تلاش دارند تا نه تنها افغانستان و پاکستان را بلکه از طریق راه اندازی اقدامات تحریک آمیز میان هند وپاکستان، تمام منطقه را به صورت بالقوه بی ثبات بسازند.»

وزیر دفاع امریکا هم چنان گفت، حوصله مندی هند نا محدود نه خواهد بود. هند حملهء تروریستی ماه نوامبر سال 2008 میلادی شهر مومبی هند را که در نتیجه آن بیش از 160 نفر کشته شد، با خویشتن داری کامل جواب گفته است. بناً نا معقول نه خواهد بود، اگر فرض شود که در صورت یک حمله دیگر، حوصله مندی هند نیز لبریز شده، سرخواهد رفت.

وزیر دفاع امریکا در ارتباط به افغانستان گفت:
« بیایید با هم صادقانه حرف بزنیم. درهردو کشورهند و پاکستان راجع به این که سایر کشور ها در افغانستان چه می کنند؟ شک وتردید هایی وجود دارد. بناٌ بران من فکر می کنم که تلاش های هر کشور با شفافیت کامل در برابر یک دیگر که آنها درآنجا چه می کنند، متوجهء انکشاف، کمک های بشری و شاید هم در بعضی از ساحات محدود ، بالای امور تربیوی معطوف ساخته شده باشد.»

رابرت گیتس که برای یک سفر دو روزه وارد دهلی جدید شده است، به روز چارشنبه با AK انتونی وزیر دفاع هند ملاقات کرد.

آقای گیتس هم چنان با من موهن سنگهـ صدر اعظم و وزیر خارجه هند SM کرشنا ملاقات ومذاکره کرد.

به حوالهء تلویزیون دولتی دوردارشان هند، گیتس ارزیابی خودرا راجع به آزمون های ناشی ازگروپ های تروریستی در امتداد سرحدات افغانستان و پاکستان به مقامات هندی ارایه و نظر رهبران هندی را درین مورد مطالبه کرده است.
XS
SM
MD
LG