لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۱

قصرسفید اولین عملیات بعد از افزایش عساکر امریکا را بررسی می کند


رییس جمهور ایالات متحده امریکا بارک اوباما، امروز در قصر سفید با مقامات بلند رتبه این کشور اجلاسی را در مورد افغانستان پیش می برد تا اولین عملیات قوای امریکا را بعد از افزایش تعداد عساکر این کشور در افغانستان و اعلان ستراتیژی جدید، مورد بررسی قرار بدهد.

در این اجلاس از جمله معاون رییس جمهور جوزف بایدن، وزیر دفاع رابرت گیتس، وزیر خارجه هیلری کلنتون و قوماندان قوای مرکز امریکا جنرال دیود پترویس اشتراک خواهند کرد.

قوماندان عمومی قوای امریکا و ناتو در افغانستان جنرال مک کریستل و سفیر امریکا در کابل کارل آیکن بیری از طریق کنفرانس ویدیوی در این اجلاس سهم می گیرند.

مجلس در قصر سفید در یک زمانی برگذار می شود که قرار معلوم فرد دوم در رهبری طالبان ملا عبدالغنی مشهور به ملا برادر در یک عملیات مشترک مامورین استخباراتی پاکستان و امریکا در شهر کراچی پاکستان دستگیر شده است.

مقامات ایالات متحده از همکاری شبکه استخبارت پاکستان در مبارزه علیه افراط گرایی ستایش می کنند، ولی در مورد بازداشت ملا برادر چیزی نمی گویند.

سخنگوی قصر سفید رابرت گیبس گفت، پاکستانی ها تهدیدها را در داخل سرحدات خود درک کرده و اقدامات مناسب را در این راه اتخاذ کردند.

مطبوعات امریکا خبر می دهد که واشنگتن و اسلام آباد در فعالیت مشترک خود توانستند، قوماندان نظامی طالبان و معاون ملا محمد عمر، ملا برادر را در شهر جنوبی پاکستان کراچی دستگیر نمایند.

به نظر تحلیل گران اگر خبر بازداشت ملا برادر واقعیت داشته باشد، این عمل یک ضربه شدید به مخالفین مسلح در افغانستان وارد خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گوردن دوگاید در یک کنفرانس خبری جداگانه اظهار داشت پیروزی در همکاری های مبارزه علیه تروریزم نشان دهنده توسعه تلاش های مشترک اسخباراتی بین دو کشور می باشد.

او افزود ایالات متحده و پاکستان در مسایل امنیتی و مبارزه علیه تروریزم که هردو کشور را به تهدید روبرو ساخته است باهم از نزدیک کار می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا افزود:
ما با حکومت پاکستان روابط نزدیک داریم و کار را با آنها ادامه خواهیم داد تا سیاست مبارزه علیه افراط گرایان بهتر عملی شود و از حملات تروریستان بر جوامع ما جلوگیری شود.


سید سمیع عباس
XS
SM
MD
LG