لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۱

آرمان ملی:طالبان بازهم بر شهروندان هندی حمله کردند


حمله انتحاری بر دو مهمان خانه در کابل
حمله انتحاری بر دو مهمان خانه در کابل

هشت صبح
روزنامه هشت صبح در سرمقاله شماره امروز خود در مورد حملات تروریستی در کابل تبصره کرده و انگیزه های این حملات را مورد بررسی قرار داده است.


مقاله نویس این حملات را بیشتر به مساله اختلافات هند و پاکستان در منطقه نسبت داده و با اشاره به کشته شدن شماری از اتباع هندی در این حملات گفته است که مسایل وابسته به طالبان نیز در این حملات نقش داشته است.


روزنامه در جای دیگر تعدیلات تازه در قانون انتخابات افغانستان را مورد بررسی قرار داده و نوشته است که این تعدیلات می تواند بی اعتمادی را به وجود آورد، در حالی که حکومت افغانستان در صدد جلب اعتماد بیشتر مردم است.

انیس
روزنامه دولتی انیس نیز در سرمقاله شماره امروز خود حملات تروریستی در کابل را مورد بررسی قرار داده است.


مقاله نویس گفته است، به هر اندازهء که مراکز تروریستان تحت فشار قرار گیرد و روابط میان دهلی و اسلام آباد نیز بهبود یابد، این مساله به معنی مرگ تروریستان و فعالیت های آنان است.

روزنامه در عین حال تصاویری از حملات روز گذشته در کابل را نیز منتشر کرده است.


روزنامه به تلاش های صلح در افغانستان نیز توجه کرده و گفته است که این کشور بیشتر از هر وقت دیگر به صلح و آرامش نیاز دارد.

ویسا
روزنامه ویسا گزارش مفصلی در مورد حملات روز گذشته در کابل به نشر رسانده و ضمن دادن ارقام از کشته شده ها و زخمی های رویداد روز گذشته نوشته است که این حملات در روزی صورت گرفت که مردم میلاد حضرت پیغمبر را تجلیل می کردند.


روزنامه در جای دیگر از عملیات در مارجه یاد آوری کرده و نوشته است که این ولسوالی حالا به صورت کامل تحت تسلط نیرو های افغان و بین المللی قرار دارد و پلان اجرای عملیات در قندهار نیز روی دست است.


تبصره دیگر روزنامه در مورد قانون انتخابات این کشور است، مقاله نویس گفته است که آیا می شود به عوض خارجی ها بالای افغان ها در کمسیون شکایات انتخاباتی اعتماد صورت گیرد.

آرمان ملی
روزنامه آرمان ملی حملات روز گذشته را حمله به منافع هندی ها در افغانستان توصیف کرده و با عنوان برجسته یی نوشته است که طالبان باز هم بر شهروندان هندی حمله کردند.


روزنامه در عین حال به نقل از کارشناسان نوشته است که این حمله را سازمان استخبارات پاکستان سازماندهی کرده است.


روزنامه در جای دیگری نیز حمله روز گذشته و سایر حملاتی را که به نحوی هندی ها در افغانستان هدف قرار گرفته اند مورد بررسی قرار داده و نوشته است که افغانستان گره گاه کشمکش ها میان هند و پاکستان است.

سرنوشت
روزنامه سرنوشت نیز درمورد حملات روز گذشته مخالفین تبصره یی را به نشر رسانده و نوشته است که بیشتر داکتران هندی شفاخانه اندراگاندی در این حملات هدف قرار گرفته و کشته و زخمی شدند.


روزنامه در سرمقاله شماره امروز خود نیز این مساله را مورد بحث و بررسی قرار داده و نوشته است که در این حملات نیز افراد ملکی بیشتر صدمه دیدند.

روزنامه درجای دیگری درمورد عملیات مشترک در افغانستان تبصره کرده و اثرات مثبت و منفی آن را به بررسی گرفته است.

اصلاح
روزنامه های دولتی اصلاح و هیواد نیز برخی مطالب تحلیلی را به نشر رسانده اند.


هیواد در سرمقاله خود گفته است که حملات روز گذشته مساله توجه به ساختار های امنیتی کابل را بیشتر برجسته ساخته است.


اما اصلاح به خاطر کشته شدن افراد ملکی در حملات روز گذشته نوشته است که تروریستان بار دیگر جنایت نا بخشودنی را انجام دادند.

افغانستان تایمز
روزنامه انگلیسی زبان افغانستان تایمز نیز در مورد حملات تازه در کابل مطلبی را به نشر رسانده است و گفته که این حملات نشاندهنده یی آن است که اقدامات بیشتری برای مستحکم کردن امنیت باید اتخاذ شود.


مقاله نویس هم چنان گفته است که ادامه حملات علیه تاسیسات تجارتی و مردم می تواند نگرانی های بیشتری را به میان آورده و در زمینه گسترش فعالیت های تجارتی نیز اثرات ناگواری داشته باشد.


روزنامه مطلبی هم در مورد تلاش های صلح در افغانستان به نشر رسانده و گفته است که مذاکرات صلح تحت آزمایش سخت قرار گرفته است.


این روزنامه ها را برشنانظری مرور کرده است.

XS
SM
MD
LG