لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۷

مک کرستل به اوباما درمورد جنگ مارجه معلومات داد


قصر سفید گفت، استانلی مک کرستل قوماندان عمومی نیروهای ایالات متحده امریکا و ناتو در افغانستان دیروز به بارک اوباما رییس جمهور و شورای جنگ او از پیشرفت اولین عملیات بزرگ مشترک معلومات داد.

شورای جنگ رییس جمهور بارک اوباما شامل مشاورین ارشد ملکی، نظامی و استخباراتی می باشد.

بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحده امریکا مشاورین ملکی، نظامی و استخبارتی اش را در قصر سفید گردهم آورد و از آخرین تحولات جنگ علیه طالبان و شورشیان در پاکستان معلومات بدست آورد.

رابرت گیبس سخنگوی قصر سفید گفت، جنرال مک کرستل از طریق ویدو کنفرانس به اوباما گفت، نظامیان برای آمدن هزاران عسکر اضافی به افغانستان در چند ماه آینده آماده اند. او هم چنان در مورد پیشرفت در عملیات علیه طالبان در مارجه هلمند گزارش داد.

سخنگوی قصر سفید افزود، ما در حال سپری کردن مرحلهء پاک سازی هستیم و به سرعت به مرحله حفظ و نگهداری آن می رویم. مرحلهء که ایجاب یک اداره سالم را می کند.

جنرال مک کرستل در مورد تلاش های آنها برای ساختار نیروهای افغان و ایالات متحده، تا اجازه دهد که قوای امریکایی افغانستان را ترک گویند، نیز صحبت کرد.

یگانه عضو که در این شورا حضور نه داشت، رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا بود.
رابرت گیتس پس از دیدار از خط اول جبهه در افغانستان در اوایل این هفته در راه برگشت به ایالات متحده است.

قوماندان نیروهای ایالات متحده امریکا و ناتو در افغانستان روز دو شنبه گفته بود زمانی که نیروهای کافی به منطقه اعزام شود او در تابستان امسال عملیات علیه مخفیگاه های طالبان را در ولایت قندهار آغاز خواهد کرد.

جنرال مک کرستل افزود که این عملیات نیز مشابه عملیات ولسوالی مارجه و نادعلی ولایت هلمند خواهد بود.

شورای جنگ اوباما شامل جنرال پیتریوس قوماندان عمومی نیروهای مسلح امریکا در شرق میانه و آسیای مرکزی و ریچارد هول برووک نماینده خاص ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و پاکستان می باشد که از طریق ویدیو کنفرانس در این جلسه وصل بودند.

XS
SM
MD
LG