لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۷

«افغانستان وپاکستان مبارزه مشترک علیه تروریزم را آغاز می کنند»


وحید عمر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
وحید عمر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
سخنگوی رییس جمهور افغانستان می گوید، که افغانستان و پاکستان راه های بهتر مبارزه با تروریزم را در دو کشور جستجو می کنند.

مقامات ریاست جمهوری افغانستان دیدار های تازهء رییس جمهور کرزی را با مقامات پاکستانی ارزنده خوانده و می گویند، که دو کشور تعهد نمودند تا راه های عملی مبارزهء مشترک با تروریزم را آغاز کنند.

وحید عمر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به روز شنبه در یک نشست خبری ضمن بیان این مطلب گفت، که در جریان این سفر روی موضوعات حیاتی میان مقامات افغان و پاکستانی بحث صورت گرفت.

آقای عمر به ادامه افزود:
«حکومت های افغانستان و پاکستان روی این مساله فیصله کردند که راه های بیشتر و عملی تر مبارزه مشترک با تروریزم را به صفت یک دشمن مشترک روی آن کار می کنند و اقدامات عملی را در این راستا آغاز می کنند.»

رییس جمهور کرزی در راس یک هیات افغانی روز چهارشنبه گذشته به هدف دیدار دو روزه به پاکستان سفر کرد. در این سفر آقای کرزی با مقامات بلند رتبهء پاکستانی از جمله رییس جمهور و صدراعظم آن کشور ملاقات کرده و در رابطه با مسایل مختلف دو جانبه و منطقه صحبت کردند.

گفته می شود یکی از موضوعات عمدهء مورد بحث میان مقامات دو کشور تحویل دهی برخی سران گروه طالبان به افغانستان بود، که در پاکستان بازداشت گردیدند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می گوید، مقامات پاکستانی گفته اند که پس از مشوره با نهاد های حقوقی این کشور در خصوص سپردن سران طالبان به افغانستان اطمیان خواهند داد.

افغانستان و پاکستان که از جملهء متحدین عمدهء امریکا در مبارزه با تروریزم به شمار می روند، در گذشته نیز در موارد مختلف از جمله مبارزه با تروریزم گفتگو های داشته اند. اما دو کشور همواره یکدیگر را متهم به کوتاهی در راستای مبارزه با تروریزم نموده اند.

مقامات دولتی افغان و کار شناسان افغان می گویند، که همکاری این دو کشور در زمینه مبارزه با تروریزم بسیار ضروری است و می تواند مشکل تروریزم را در منطقه پایان دهد.


گزارشگر: سید فتح محمد " بها "
XS
SM
MD
LG