لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۸

«تحقیقات روی حملات انتحاری قندهار آغاز شد»


زمری بشری سخنگوی وزارت داخله
زمری بشری سخنگوی وزارت داخله
وزارت امور داخله افغانستان بررسی ها در خصوص حملات تروریستی اخیر در شهر قندهار را آغاز کرده است.

در این حملات تروریستی که حوالی ساعت هفت روز شنبه بصورت پی هم در شهر قندهار به وقوع پیوست، به گفته وزارت داخله سی و پنج کشته و نزدیک به شصت زخمی بر جا گذاشت.

به دنبال کشته و زخمی شدن حد اقل نود و پنج تن در نتیجه چندین حمله تروریستی پی هم در ولایت قندهار، مقامات وزارت داخله افغانستان می گویند، تدابیری را به هدف جلوگیری از تکرار هم چو حوادث در آینده روی دست می گیرند.

زمری بشری سخنگوی وزارت داخله که در یک نشست خبری در کابل صحبت می کرد هم چنان گفت، آنان تحقیقات را آغاز کرده اند تا مشخص شود که آیا این حملات در بیرون از افغانستان طراحی شده بود و یا هم در داخل کشور.

سخنگوی وزارت داخله افغانستان می گوید، در نتیجه پنج انفجار پی هم شام روز شنبه که در ساحات نزدیک به زندان قندهار رخ داده است، دست کم سی و پنج تن کشته و پنجاه و هفت نفر دیگر زخم برداشته اند.

به گفته آقای بشری قربانیان این حادثه را بیست و دو غیر نظامی به شمول شش زن، سه کودک و سیزده سرباز پولیس تشکیل می دهند.

وزارت داخله هدف از اجرای این حملات تروریستی را زمینه سازی برای فرار زندانیان محبس قندهار تشخیص کرده است. اما به گفته مقامات وزارت داخله، نیروهای پولیس نه گذاشتند طراحان این حملات به هدف شان دست یابند.

به گفته سخنگوی وزارت داخله افغانستان، پس از این حملات بر شهر قندهار، نیروهای پولیس این ولایت یک مقدار اسلحه و مهمات را همراه با هشت واسکت انتحاری از نزدیک زندان قندهار بدست آورده اند.

این بار اول نیست که تلاش برای آزاد ساختن زندانیان محبس قندهار صورت می گیرد، بلکه در سال 2008 نیز گفته می شود به دهها تن از افراد طالبان دروازه ورودی زندان قندهار را منفجر ساختند و زمینه را برای فرار صدها زندانی این محبس فراهم کردند.

در این حال تعدادی از کارشناسان امور امنیتی کشور با انتقاد از عملکرد نهاد های مسوول می گویند که با استفاده از امکانات دست داشته، نباید به مخالفین فرصت اجرای چنین اعمال تروریستی را بدهند.

اما مقامات افغان با اشاره به پیچده گی این حملات می گویند، که تا حالا در بخش جلوگیری از حملات تروریستی دست آورد های زیادی داشته اند و به گفته آنان تلاش می کنند در آینده مانع تکرار هم چو حوادث شوند.
XS
SM
MD
LG