لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۷

مشرف از خروج عساکر امریکا از افغانستان نگرانی کرد


پرویز مشرف رییس جمهور سابق پاکستان
پرویز مشرف رییس جمهور سابق پاکستان
پرویز مشرف رییس جمهور سابق پاکستان از برنامه امریکا برای آغاز خروج سربازانش سر از سال آینده انتقاد کرده است.

آژانس خبری اسوشیتد پرس می نویسد، که پرویز مشرف در یک سخنرانی در یکی از ایالت های امریکا، از تعهد باراک اوباما رییس جمهور امریکا برای اعزام 30 هزار سرباز اضافی برای مبارزه با طالبان تمجید کرده است.

اما این رهبر سابق پاکستان از برنامه اوباما که از ماه جولای سال 2011 خروج نیروهایش را از افغانستان آغاز خواهد کرد انتقاد کرده و گفته است که نیروهای ایالات متحده باید تا شکست طالبان بجنگند.

پرویز مشرف گفته است که اوباما نگران افکار عمومی می باشد. وی گفت رهبران بعضاً کار های را انجام دهند از محبوبیت مردم برخوردار نمی باشد و این همان زمانی است که یک رهبر با یک آزمایش واقعی بر می خورد.

مشرف گفته است، بازداشت های اخیر رهبران طالبان در پاکستان بیانگر نشانه های مثبت می باشد، اما یک ضربه عمده به طالبان به شمار نمی رود. وی گفت، طالبان در روستاهای افغانستان به صورت پراگنده حضور دارند.

مشرف گفت، احساس می کند که مردم در امریکا فکر می کنند که طالبان یک پارچه هستند. اما به گفته او چنین نیست.

مشرف در سال 1999 در یک کودتاه در پاکستان به قدرت رسید و در سال 2008 مجبور ساخته شد تا استفعا دهد. وی در حال حاضر در لندن زنده گی می کند و در حالی که اوضاع سیاسی و نظامی در پاکستان و منطقه را دنبال می کند مقاله های را منتشر می کند و سخنرانی های را انجام می دهد.

مشرف گفته است که اگر مردم پاکستان از او بخواهند که به کشورش برگردد و اگر بتواند کمک به پاکستان بکند به آنجا بر خواهد گشت.

XS
SM
MD
LG