لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۲

«جشن نو روز به شکل شایسته تجلیل می شود»


وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان و رییس کمسیون برگزاری مراسم جشن نو روز طی یک مصاحبه به رادیو آزادی گفت، امسال جشن نو روز و سال نو هجری شمسی به شکل شایسته آن تجلیل خواهد شد و مراسم اصلی نو روز در تپهء بادام باغ برگزار می شود.

داکتر رهین گفت، برنامه های ذوقی و فرهنگی از جانب رادیو تلویزیون و هم چنان نشر برنامه های ذوقی و فرهنگی از جانب سایر نهاد ها نیز در این کشور در نظر گرفته شده است.
آقای رهین در ادامه گفت:
«ما کوشش کردیم که برنامه های جشن نو روز رنگین تر باشد و ملت ما را در سر آغاز بهار نو به سوی فرحت و شادمانی کامل ببرد. به همین مناسبت هم در شب نو روز برنامه های است و هم در روز نو روز در بادام باغ برنامه های در نظر گرفته شده است.»

شاروالی کابل امسال به مناسبت فرا رسیدن سال نو، ضمن سایر اقدامات، کار نصب چراغ های زینتی را آغاز کرده است.
سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان و رییس کمسیون برگزاری مراسم جشن نو روز

هم چنان در اکثر سرک های شهر بیرق های سه رنگ دولت افغانستان به چشم می خورند.

انجنیر محمد یونس نو اندیش شاروال کابل به رادیو آزادی گفت، شاروالی کابل امسال کوشیده است تا تزیین شهر کابل به صورت بهتر انجام شود.
وی در مورد گفت:
« شاروالی کابل برنامهء جشنی را ترتیب کرده که از ساعت 7 الی 1 شب نو روز ادامه خواهد داشت. هم چنان مسایل تزیین، پاک کاری، اشتراک در مراسم جهنده بالا کردن از دیگر برنامه های شاروالی کابل در این روز می باشند.»

دولت افغانستان از یک ماه به این طرف کمسیون ويژهء را به هدف تجلیل شایسته از سال نو و جشن نو روز توظیف کرده است.

وزارت زراعت و مالداری افغانستان از تاریخ 15 ماه حوت مراسم نهال شانی را در سراسر افغانستان آغاز کرده و به گفته مسوولان، وزارت زراعت امسال در نظر دارد تا حدود سه ملیون نهال مثمر و زینتی را در سراسر کشور غرس کند.


گزارش از حمید «پژمان»
XS
SM
MD
LG