لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۹

بیش از 200 افسر از اکادمی ملی نظامی فارغ شدند


حامد کرزی رییس جمهور افغانستان در مراسم فراغت افسران اکادمی ملی نظامی گفت، آروز می کند که به زودی نیرو های افغان بدون کمک خارجی ها توانایی حفظ و نگهداری امنیت را در افغانستان بیابند.

از اکادمی ملی نظامی افغانستان برای بار دوم به تعداد 212 افسر فارغ شدند.

رییس جمهور کرزی از این افسران خواست که آنان بار گران نگهداری از این خاک و مردمانش را با صداقت پیش برده و روزی فرا رسد که این افسران مربی برای عساکر آینده افغانستان باشند.
رییس جمهور کرزی در ادامه گفت:
« شما مربی های افسران آینده کشور می شوید، بعد از چند سال تربیت و آراستگی شما به مهارت های لازم عسکری دست خواهید یافت، شما باید سعی کنید تا فردا مربی جوانان کشور های دیگر باشد.»

این دومین دور فراغت افسران از اکادمی ملی نظامی افغانستان است، در این دوره آموزشی کشور امریکا، ترکیه و برخی از ممالک اروپایی سهم داشته اند.

پیش از این کشور های پاکستان، ایران و هندوستان نیز از حکومت افغانستان خواسته بودند که افسران خود را برای آموزش در این کشور ها بفرستد.

در این نشست که جنرال ویلیم کالد ویلد یک نماینده نیرو های ناتو در افغانستان هم اشتراک داشت، گفت که پس از این شما محافظ قانون اساسی کشور خود هستید و رهبری افسران در این کشور به عهده شما خواهد بود.
وی در مورد گفت:
« امروز شما محافظ کشور تان می شوید، و کسانی می شوید که عساکر دیگر را باید رهبری و تربیه کنید.
شما منحیث یک پل میان مجاهدانی که در جریان یک نسل جنگ از افغانستان محافظت نمودند و آینده افغانستان نیرومند تان هستید.
شما باید برای حفظ کشور تان بجنگید.»

اردوی ملی افغانستان در دوره های پیشین نیز در رشته های نظامی و ملکی آموزش دیده اند.

وزارت دفاع ملی افغانستان نیز گفته است که آنان تصمیم گرفته اند که سطح آموزش های مسلکی اردوی ملی را در کشور افزایش دهند و در اردوی ملی افغانستان افراد مسلکی را بگمارند تا که به زودی بدون کمک خارجی ها مسایل نظامی کشور را خود پیش برند.

اما انتقاد های زیاد نیز وجود دارد که روند آموزش و تجهیز نیرو های امنیتی افغان به کندی به پیش می رود و این مساله منجر شده است که نیرو های افغان نتوانند مسوولیت های بیشتر امنیتی را در کشور به عهده بگیرند.


گزارش از منیژه «دیوه»
XS
SM
MD
LG